ابحث في الموقع

تابعنا على جوجل نيوز

15 لعبة من افضل العاب بدون نت للاندرويد والايفون 2024 بحجم صغير وجرافك عالي (عالم مفتوح + اكشن + ..)

15 لعبة من افضل العاب بدون نت للاندرويد والايفون 2024 بحجم صغير وجرافك عالي (عالم مفتوح + اكشن + ..)

تابعنا على جوجل نيوز

5/5 - (1 صوت واحد)

يسعدني ان اقدم لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2024 مجموعة متنوعة من اقوي وافضل الالعاب المتوفرة علي متجر جوجل بلاي واب ستور حيث ان غالبية هذه الالعاب متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد فتابعوا معنا هذا المقال للنهاية .

افضل العاب اوفلاين للاندرويد والايفون 2024 .

نقدم لكم يا اصدقائي الاحباب من خلال مقال اليوم افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2024 العديد من العاب الاندرويد والايفون حتي الالعاب المدفوعة التي سوف نقدمها لكم في مقال اليوم سوف نوفر لها روابط تحميل خارجية حتي تتمكنوا من تحميلها مجانا فتابعوا معنا هذا المقال للنهاية .

1.لعبة Assault Bots .

افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Assault Bots واحدة من اجمل العاب اطلاق النار المتوفرة لهواتف الايفون والاندرويد وهي بحجم 407 ميجا ونقدمها لكم يا اصدقائي من خلال مقال اليوم افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2024 .

لعبة Assault Bots واحدة من اجمل العاب اطلاق النار واللي تقدر تلعبها من منظور الشخص التالت زي ببجي موبايل وعلي الرغم من ان اللعبة اونلاين الا ان فيها وضع للعب اوفلاين وده بيميزها عن العاب كتير بتشترط وجود انترنت عشان تشتغل وده بيخليك متقدرش تلبعها لو موبايلك مافيش عليه انترنت اما لعبة Assault Bots تعتبر متوفرة للعب الاونلاين والااوفلاين كمان .

تابعنا على جوجل نيوز

واللعبة زي مقولنا من ضمن العاب اطلاق النار وشخصيتك فيها بتكون عبارة عن روبوت ومتوفر فيها اكتر من مود زي مود التقاط العلم او مود الغزو ومود مباريات الموت الجماعية وبتقدر من خلال اللعبة استخدام المدافع الرشاشة والليزر والمدافع الصاروخية وجميع أنواع الأسلحة المختلفة لجعل الروبوت الخاص بك هو الأفضل ده غير انك كمان مع التقدم في اللعبة بيتفتحلك اسلحة جديدة بتقدر انك تتميز بيها عن الكتير من الاعبين الاخرين او ضد البوتات لو بتلعب في وضع الاوفلاين .


2.لعبة Out runner Forgotten king .

افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Out runner Forgotten king التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2024 واحدة من اجمل العاب القتال اللي بتعتمد علي تقنية التو دي واللي انتشرت بشكل كبير في الفترة الاخيرة بعد مكانت غالبية الشركات بتعتمد علي تقنية 3D والغريب ان اللعبة علي الرغم من حجمها الصغير حوالي 41 ميجا الا ان الجيرافيك بتاعها مميز جدا وفي سلاسة وسرعة استجابة غير عاديو لازرار التحكم صحيح اللعبة اوفلاين ومافيش ارسال اوامر لسيرفر اللعبة وبعدين يتم التنفيذ زي ببجي موبايل او غيرها من الالعاب الاونلاين الا انك فعلا هتلاحظ سرعة غير عادية في استجابة ازرار التحكم في اللعبة دي بالتحديد .

اما قصة اللعبة فعبارة عن 18 مستوي درجة الصعوبة فيهم يعني نقدر نقول فوق المتوسط وكل مهتتقدم في المستويات كل ماللعبة هتبقي اصعب معاك وهتتعب شوية علي متتعود علي اللعبة وتتقنها بشكل كويس وكمان لازم تاخد بالك ان اللعبة مليانة بالاماكن السرية اللي فيها عملات معدنية كتير هستاعدك انك تشتري ادوات مساعدة ليك من متجر اللعبة وهي بحجم 41 ميجا ومتوفرة لهواتف الايفون والاندرويد ونقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2024 .


3.لعبة War strike .

افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة WarStrike‏ التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2024 واحدة من اجمل واخف العاب القتال الاوفلاين واللعبة هنا بتعتمد علي تقنية الثري دي 3D واللعبة عبارة عن قتال وتنفيذ مهمات ضد مجموعة من الاشخاص الخارجين علي القانون وعصابات المافيا .

وطبعا في اللعبة انت عبارة عن جيش من راجل واحد ولازم تحارب ضد الخارجين علي القانون وزعماء المافيا عشان كدة متستغربش لما تلاقي ضدك طيارات مروحية مثلا او تلاقي مهمة بتطلب منك تفكيك قنبلة زي الي في كونتر سترايك كدة لكن المميز هنا بقي في اللعبة هي كمية الاسلحة الكبيرة جدا اللي تقدر تستخدمها زي الرشاشات والشوتجن وبنادق القنص والقنابل مع ازرار تحكم هتستهل عليك التحكم في اللعبة والتميز فيها واللعبة بحجم 63 ميجا ومتوفرة للاندرويد فقط ونقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2024 .


4.لعبة Ariosea .

افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Ariosea (ار يو سي) واحدة من اجمل العاب الاكشن الاوفلاين اللي ممكن تجربها علي موبايلك واللعبة هنا فكرتها جديدة وشبيهة لفكرة العاب اونلاين كتير وهي عبارة عن بناء القرية الخاصة بيك وتطويرها وتجهيزها بشكل مميز جدا وطرد الاعداء منها وبناء اسوار عالية حوليها عشان تمنع هجمات الاعداء .

وبعدين تبدء تطور من نفسك بعد مرحلة بناء قريتك وتحويلها الي قلعة كبيرة وقوية وقادرة علي صد هجمات الاعداء الي مرحلة الهجوم علي الاعداء اصحاب القري القريبة منك وده عن طريق غزو اراضيهم وسرقة الموارد منهم عشان تقدر انك تطور المباني والاسوار الخاصة بقلعتك ونسيت اقولك ان قلعتك بتكون علي اسم اللعبة وهي قلعة ار يو سي وهي بحجم 695 ومتوفرة للاندرويد فقط ونقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2024 .


5.لعبة Severe delays .

افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Severe delays زي منتا شايف عبارة عن لعبة قيادة قطارات بسيطة جدا بس خد بالك لان اللعبة محتاجة شوية تركيز عشان ممكن يغروك بالعملات وتتحرك في اتجاه العملات وتخبط في حاجة من العوائق الموجودة في طرقك وتخسر المرحلة وتعيدها من الاول .

كمان اللعبة اغلب مراحلها عبارة عن قيادة قطارات المترو تحت الارض بتقنية رسومات مميزة جدا 3D فخد بالك وانت بتختار التبديل بين الخطوط ان مافيش قطر تاني قدامك في نفس الخط اللي هتنتقل ليه عشان لو نقلت لخط غلط هتخبط في القطر الموجود فيه وتعيد المرحلة من الاول يعني باختصار اللعبة تعتبر السهل الممتنع سهلة جدا لكن محتاجة شوية تركيز عشان تقدر تعدي المراحل المختلفة في اسرع وقت وهي بحجم 29 ميجا ومتوفرة للاندرويد والايفون ونقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2024 .


6.لعبة Slender the arrival .

افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Slender the arrival التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2024 واحدة من اجمل العاب الرعب اللي ممكن تجربها علي موبايلك فلو انت من عشاق العاب الرعب فانا متاكد جدا ان اللعبة دي هتعجبك وبالمناسبة اللعبة فعلا فيها اصوات وجيرافيك مخبف جدا وبالتالي منصحكش انك تحملها مثلا لابنك او لو في حد من اللي بشوفو االفيديو صغير في السن بلاش يا حبيبي تحمل اللعبة دي لانها اكيد مش مناسبة ليك .

اما احداث اللعبة فبتبدء في مكان مظلم مع اصوات مرعبة جدا لو مش متعود علي العاب الرعب هتزعجك فعلا وتخليك حاسس بتوتر بالذات ان الجيرافيك بتاع اللعبة كويس جدا وبالتالي هيكون من السهل التاثير علي اعصابك من خلاله بالاضافة الي الصوتيات المرعبة زي اصوات الصراخ اللي اكيد هتاثر عليك بشكل سلبي وهي بحجم 685 ميجا ومتوفرة لهواتف الايفون والاندرويد ونقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2024 .


7.لعبة Drah clash pro: Hot rod racing .

افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Drah clash pro: Hot rod racing التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2024 من اجمل العاب السباق الاوفلاين اللي ممكن تجربها علي موبايلك وبالمناسبة اللعبة لسه تجريبية وده مجرد اصدار اللي هو استخدا المنتج قبل اطلاقه بس الغريب ان اللعبة متوفرة بشكل مباشر للدول العربية ومن ضمنها مصر في الاغلب العاب استخدام المنتج قبل اطلاقه مكنتش بتتوفر للدول العربية وكنا بنضطر نحملها من روابط خارجية .

المهم ان اللعبة عبارة عن لعبة سباق مطلوب منك انك تثبت نفسك كواحد من ابطال السباق في اللعبة مع امكانية شراء سيارات جديدة واضافة بعض الترقيات اليها عشان تقدر انك تتميز في اللعبة وتكسب خصومك سواء في وضع الاوفلاين او لو قررت ان تشارك في السباق الاونلاين الموجود في اللعبة ، واللعبة فيها اكتر من 18 نوع من مختلف السيارات مع جيرافيك مميز جدا بتقنية الثري دي 3D وهي بحجم 122 ميجا ومتوفرة لهواتف الاندرويد فقط ونقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2024 .


8.لعبة Rune Sword: Action Platformer .

افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Rune Sword: Action Platformer واحدة من اجمل العاب الاكشن الاوفلاين والي هي عبارة عن عالم كبير من التحديات حوالي 24 مستوي في 3 عوالم مختلفة كل عالم منهم ليه زعيمه الخاص بيه .

طريقة اللعب سهلة وبسيطة عن طريق القتال ضد خصومك بالقفز عليهم او ضربهم بالسيف وكمان تقدر تغير سلاحك من السيف الي القوس وتتمكن من ضرب خصومك من مسافة بعيدة بس كمان لازم تاخد بالك ان اللعبة فيها افخاخ كتير ونسبة الذكاء الاصطناعي في اللعبة بيعلي مع تقدمك فيها عشان كدة هتلاحظ انك كل متتقدم في اللعبة كل ماللعبة هتزيد صعوبة معاك وهي بحجم 44 ميجا ومتوفرة لهواتف الاندرويد فقط ونقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2024 .


9.لعبة Real Coaster: Idle Game .

افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Real Coaster: Idle Game من اجمل العاب المحاكاة اللي ممكن تجربها علي موبايلك لكن للاسف اللعبة متوفرة حاليا فقط للايفون ومافيش منها اصدارات للاندرويد لكن عموما اللعبة عبارة عن محاكاة امتلاك منتزه وهدفك الاساسي من اللعبة هو المحافظة علي الزورا اللي بيجوا عندك في المنتزه عشان تكسب منهم عملات اللعبة بالاضافة الي خبرة لتطوير شخصيتك الاساسية .

وبالتالي فانت مطلوب منك تطوير الالعاب الموجودة في المنتزه عندك بالاضافة الي محاولة اضافة العاب جديدة عشان تقدر انك تزود من عدد الزوار اللي بيجوا للمنتزه بتاعك وبالتالي تزيد العملات اللي بتكسبها والخبرة اللي بيكتسبها الشخصية الاساسية ويرتفع مستواه وهي متوفرة للايفون فقط بحجم 222 ميجا ونقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2024 .


10.لعبة Love you to bits .

افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Love you to bits من العاب المغامرات المدفوعة سواء للاندرويد او للايفون وبصراحة اللعبة متستاهلش يتدفع فيها فلوس جيرافيك نقدر عليه متوسط وانظمة صوتية مش احسن حاجة لكن المميز فعلا هنا هو قصة اللعبة واللي هي عبارة عن الشخصية الاساسية الروبوت كوزمو وحبيبته نوفا والي بيحصل اتفجار علي السفينة الفضائية المتواجدين فيها وبتروح حبيبته نوفا بسبب الانفجار الي مكان بعيد جدا .

ومن هنا بتبدء قصة اللعبة اللي هي عبارة عن مغامرات كوزمو لمحاولة اعادة حبيبته نوفا مرة تانية ، اللعبة بتعتمد علي تقنية التو دي 2D وفيها كتير من المراحل المختلفة والزعماء اللي لازم ينتصر عليهم كوزمو عشان يوصل لحبيبته نوفا وهي بحجم 363 ميجا ومتوفرة للاندرويد والايفون ونقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2024 .


11.لعبة Metro .

افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Metro واحدة من اجمل العاب الزومبي الثنائية الابعاد واللي من ضمن العاب الاوفلاين اللي مش بتشترط وجود انترنت عشان تشتغل لكن الحاجة العجيبة في لعبة بحجم حوالي 300 ميجا تقريبا هي ان اللعبة مش بتحفظ التقدم فيها وبالتالي كل متقفل اللعبة وتفتحها هتبدء من الاول .

لكن بشكل عام اللعبة فيها جيرافيك فوق المتوسط وده حاجة كويسة بالنسبة لحجم اللعبة بالاضافة الي نظام صوتي مقبول كمان اللعبة سلسة جدا وازرار التحكم اماكنها مناسبة جدا وهتستهل عليك اللعبة بالذات ان اللعبة من ضمن العاب البقاء علي قيد الحياة وهتواجه فيها وحوش الزومبي بمختلف الاسلحة وهي متوفرة للاندرويد والايفون بحجم 290 ميجا ونقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2024 .


12.لعبة Relumine .

افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Relumine من اجمل العاب الالغاز المتوفرة للاندرويد والايفون ولكن مشكلة اللعبة انها مدفوعة بس هنحاول نوفر روابط بديلة ليها عشان تقدر تحملها مجانا واللعبة عبارة عن طفلة صغيرة اسمها ريلو بتبدء احداث اللعبة مع وجودها في منجم وعن طريق الصدفة بتلاقي بلورة سحرية بتساعدها في محاولتها للوصول الي والدها المفقود حسب احداث اللعبة .

بتبدء مغامرات اللعبة في بيئات مختلفة علي مر العصور بالذات مع ظهور المرشد الروحي للطلفة اللي بيحركها لاماكن المغامرات المختلفة عشان تتمكن في النهاية من الوصول الي والدها المفقود وهي بحجم 77 ميجا ومتوفرة لهواتف الاندرويد والايفون ونقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2024 .


13.لعبة Professional Fishing Mobile .

افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2022 .

لو انت من هواة الصيد فانا متاكد جدا ان لعبة Professional Fishing Mobile هتكون موجودة علي موبايلك او هتحملها وتجربها حالا لان اللعبة دي من اجمل العاب محاكاة الصيد واللي بتوفرلك اكتر من 9 اماكن موجودين في الحقيقة مع جيرافيك مميز جدا تحس فيه كدة بواقعية كبيرة بالذات من تقنية 3D .

وبتقدر انك تصطاد انوع مختلفة ونادرة من الاسماك بيوصل عددهم في اللعبة لاكتر من 30 نوع من انواع الاسماك المختلفة وهي بحجم 144 ميجا ومتوفرة لهواتف الاندرويد والايفون ونقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2024 .


14.لعبة Ryuko – Legend of Shadow Hunter .

افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Ryuko – Legend of Shadow Hunter تعتبر اجمل لعبة معانا في فيديو النهاردة وفعلا قصتها جميلة جدا واللي هي عبارة عن بطلة قوية جدا اسمها ريوكو ننسي ريوكو شوية ونتكلم عن منطقة العيون السوداء واللي هي كانت عبارة عن مكان لمحاربين النيجا في العصور الوسطي المكان ده كان اسمه كوروم طب مال ايه منطقة العيون السوداء دي لا ده لقب اطلق عليهم بعد ماصيبوا بلعنة بسبب تعويذة واحدة منهم عملها وده ادي الي ان كلهم يتلعنوا ويتحولوا لاصحاب عيون سوداء وعدوانيين جدا ضد البشر .

وهنا بقي بنرجع مرة تانية لبطلة لعبتنا اللي اتكلمن عنها من شوية اللي هي ريوكو بتضطر ريوكو ان هي تروح لارض العيون السوداء والقتال ضد ابطال النينجا الملعونين بسبب التعويذة اللي قولنا عليها من شوية عشان تنقذ جدها المتواجد هناك ومن هنا بقي بتبدء احداث اللعبة ومش عايز احرق اللعبة اكتر من كدة لان اللعبة حرفيا تستحق انك تجربها وتستمتع بيها وهي بحجم 293 ومتوفرة لهواتف الاندرويد فقط ونقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب الاوفلاين للاندرويد والايفون 2024 .


تابعنا على جوجل نيوز

تعليقات (0)
إغلاق
انضم الى قناه التلجرام
اشترك معنا نعم لا