ابحث في الموقع

تابعنا على جوجل نيوز

العاب رهيبة ومميزة : تحميل افضل 25 لعبة للاندرويد والايفون لسنه 2024 .

العاب رهيبة ومميزة : تحميل افضل 25 لعبة للاندرويد والايفون لسنه 2024 .
4/5 - (2 صوتين)

تحميل افضل العاب لسنه 2024 للاندرويد والايفون و أفضل 10 ألعاب اندرويد لعام 2024 على الإطلاق و تحميل العاب مهكرة 2024 مجانا و تحميل افضل العاب الاندرويد 2024 و العاب 2024 بدون نت و العاب باتل رويال بدون نت 2024 كلها عبارات بحث منتشرة بشكل كبير في الفترة الاخيرة ولذلك يا اصدقائي سوف نقدم لكم من خلال مقال اليوم تحميل افضل العاب لسنه 2024 مجموعة متنوعة من اقوي العاب الاندرويد علي الاطلاق فتابعوا معنا هذا المقال للنهاية .

تعد الألعاب المحمولة من أبرز وسائل الترفيه في العصر الحديث، حيث تتيح للمستخدمين الاستمتاع بتجارب لعب مثيرة وممتعة أثناء التنقل. ومع تطور تكنولوجيا الهواتف الذكية، أصبح بإمكان مستخدمي الأندرويد والآيفون الاستمتاع بألعاب رهيبة ومميزة تقدم لهم تجارب لا تنسى. وفي هذا التقرير الخاص، سنستعرض لكم أفضل 25 لعبة للأندرويد والآيفون لعام 2024.

في المقدمة، لعبة Fortnite تأتي بقوة لتحتل مرتبة الأفضل، حيث تقدم تجربة مثيرة للبقاء على قيد الحياة والقتال في عالم مفتوح مليء بالتشويق والإثارة. تليها لعبة Among Us التي تتطلب التفكير الاستراتيجي والتعاون مع الآخرين في كشف الشخص الكاذب بين اللاعبين.

تتنوع الألعاب المميزة لعام 2024 بين عدة أنواع، حيث تتضمن قائمة الألعاب المذهلة للأندرويد والآيفون لهذا العام.

تحميل افضل العاب لسنه 2024 للاندرويد والايفون مجانا برابط مباشر.

محتوى المقال عرض

اهلا وسهلا بيكم زوار مدونة جيم درويد ، يسعدني ان اقدم لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 مجموعة متنوعة من اقوي وافضل العاب الاندرويد والايفون حيث ان غالبية الالعاب التي سوف نقدمها لكم من خلال مقال اليوم متوفرة علي متجر جوجل بلاي وب ستور .

في عالم التكنولوجيا المتطور، تعد الألعاب هي واحدة من أهم الروافد التي تجذب المستخدمين وتساهم في تحقيق تجربة ممتعة ومشوقة. ومع تطور الهواتف الذكية، أصبح بإمكان اللاعبين الاستمتاع بألعاب جذابة على أنظمة التشغيل الأكثر شهرة، مثل الأندرويد والآيفون.

واليوم، نسعد بتقديم خبر سعيد لمحبي الألعاب حول العالم، حيث يُعلن عن توفر أفضل الألعاب للعام 2024 للأندرويد والآيفون بشكل مجاني، مع روابط تحميل مباشرة.

تم اختيار هذه الألعاب الرائعة بعناية فائقة من قِبَل خبراء في مجال الألعاب وتطوير التطبيقات، حيث تتميز هذه الألعاب بجودة عالية في الرسومات والتفاصيل، وميزات مبتكرة لتوفير تجربة لعب استثنائية. تم تحسين قوة المعالج والطاقة الداخلية للهواتف الذكية الحديثة لتلبية متطلبات تشغيل هذه الألعاب الرائدة.

تشمل قائمة الألعاب لعام 2024 على الأندرويد والآيفون عناوين شهيرة وشائعة بين المستخدمين، مثل:

اللعبة الاولي  : Project Gaia أفضل لعبة في العالم 2024

اسم اللعبةProject Gaia
نوع اللعبةالعاب حركة
حجم اللعبة2.5 جيجا
الشركة المطورة للعبةGAIA FOUNDATION

الاصدار الرسمي للعبة

رابط خارجي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.3 او اعلي
التقييم علي متجر جوجل بلايغير متوفر
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلايغير متوفر

اللعبة الاولي في مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 هي لعبة Project Gaia والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الحركة الغير موجودة علي متجر جوجل بلاي وهي من انتاج وتطوير شركة GAIA FOUNDATION نقدمها لكم بحجم 2.5 جيجا من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 – العاب اندرويد وايفون .

لعبة Project Gaia واللي بتعتبر واحدة من اجمل العاب البقاء علي قيد الحياة وقصة اللعبة عبارة عن قتال ضد وحوش الزومبي وتقدر تلعب اللعبة عن طريق منظور الشخص الثالث ولان اللعبة دي من الالعاب الاونلاين تقدر تلبعها مع اصدقائك في فريق مكون من اربع اشخاص .

اللعبة عبارة عن بعض المهمات اللي بتحارب فيها ضد وحوش الزومبي انت واصدقائك عن طريق اطلاق النار وطبعا لازم تضرب علي الراس عشان تتخلص من وحوش الزومبي في اسرع وقت قبل ميوصلوا ليك ويدمجوك ولازم تكون زكي ولماح عشان تتميز في اللعبة دي زي مثلا انك تجمع وحوش الزومبي عند برميل البنزين وبعدين تضرب في البنزين فينفجر فيهم ويقتلهم مرة واحدة وطبعا مش محتاج اكلمك عن الجيرافيك بتاع اللعبة زي منتا شايف كدة اللعبة كانك بتتفرج علي فيلم كرتون من جمال الجيرافيك وذلك من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 .

للاسف اللعبة تم حذفها من متجر جوجل بلاي لكن دي مشكلة عشان هنوفر رابط بديل لتحميل اللعبة من خارج متجر جوجل بلاي .


اللعبة الثانية : Bike Baron 2 احسن لعبة في العالم 2024

اسم اللعبةBike Baron 2
نوع اللعبةالعاب مغامرات
حجم اللعبة535 ميجا
الشركة المطورة للعبةCornfox & Brothers Ltd.
الاصدار الرسمي للعبةمن تاب تاب
متطلبات التشغيلios 14 او احدث
التقييم علي متجر اب ستور3.8
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلايغير متوفر

اللعبة الثانية التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 هي لعبة Bike Baron 2 والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب المغامرات الموجودة علي متجر اب ستور وهي من انتاج وتطوير شركة Cornfox & Brothers Ltd. ونقدمها لكم بحجم 535 ميجا من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 – افضل العاب الاندرويد والايفون .

لعبة Bike Baron 2 دي بقي من اجمل العاب الموتسيكلات لكن للاسف اللعبة متوفرة فقط للايفون ومش متوفرة للاندرويد وخليني بقي اكلمك عن الحماس والاثارة الرهيبة الموجودة في اللعبة دي زي منتا شايف كدة اللعبة بتديك تجربة قيادة الموتسكيل علي مسارات او طريق مليانة بالافخاخ ومصممة بشكل يخلي المرور منها صعب جدا ومحتاج لسرعة تفكير وحسن تصرف عشان تتخطاها .

وكمان فيها شوية فيزيائية كدة بتخليها اقرب للواقع وهي في الجزئية دي شبهية جدا للعبة hill climb racing لكن اللي مش كويس في اللعبة دي حاجتين هو انها مش متوفرة للاندرويد والحاجة التانية انها من الالعاب المدفوعة واللي هتضطر انك تشتريها لو حابب تجربها .


اللعبة الثالثة : Star stable online افضل لعبة في العالم 2024 للاندرويد

اسم اللعبةStar stable online
نوع اللعبةالعاب خيول
حجم اللعبة2 جيجا
الشركة المطورة للعبةStar Stable Entertainment AB
الاصدار الرسمي للعبةمن اب ستور
متطلبات التشغيلios 13 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي4.0
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلايغير متوفر

اللعبة الثالثة التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 هي لعبة Star stable online والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الخيول الموجودة علي اب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون فقط وهي من انتاج وتطوير شركة Star Stable Entertainment AB ونقدمها لكم بحجم 178ميجا من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 .

لعبة Star stable online واحدة من اجمل العاب الخيل اللي ممكن تلعبها علي موبايلك لكن للاسف اللعبة متوفرة بس لاجهزة الايفون وغير متاحة للاندرويد بس الجميل بقي والمميز في اللعبة دي انها من الالعاب الاونلاين اللي تقدر تقابل فيها اشخاص حقيقين وتتنافس معاهم .

كمان تقدر تدعو اصدقائك وتلعبوا مع بعض اما بقي اللعبة نفسها فبتقدر من خلالها انشاء الشخصية الخاصة بيك وتجهز الخيول اللي هتلعب بيها المهمات او التحديات اللي هتواجهك في اللعبة او حتي التنافس ضد اصدقائك او الاعبين حقيقين من الموجودين في اللعبة كمان اللعبة زي منتا شايف كدة الجيرافيك بتاعها مميز جدا فلو انت واحد من عشاق الخيل وبتدور علي لعبة خيل فانا متاكد ان اللعبة دي هتكون اختيارك الاول .


اللعبة الرابعة : Huntdown افضل العاب 2024 للاندرويد

اسم اللعبةHuntdown
نوع اللعبةالعاب قتال
حجم اللعبة398 ميجا
الشركة المطورة للعبةCoffee Stain Publishing
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.4 او احدث
التقييم4.5
عدد مرات التحميلاكثر من 50 الف عملية تحميل

اللعبة الرابعة التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 هي لعبة Huntdown والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب القتال الموجودة علي متجر جوجل بلاي و اب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد وهي من انتاج وتطوير شركةCoffee Stain Publishing ونقدمها لكم بحجم 398 ميجا من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 .

لعبة Huntdown ودي بقي حاجة كدة من الالعاب الكلاسيكية التو دي 2D بتاعة زمان فكرتني بالعاب الاتاري القديمة زي كونترا 1 و 2 فتخيل بقي لعبة بنفس الفكرة مع امكانيات التطور التقني الموجودة حاليا .. اللعبة فكرتها قريبة بالعاب كلاسيكية كتير زي كونتار مثلا او ميتال سلج لعبة البلايستيشن ون واللي كانت مشهورة باسم حرب الخليج .

اما قصة اللعبة فهي عبارة عن ضد خصوم مختلفين متقسمين علي عدة مراحل في نهاية كل مرحلة بتقابل وحش اسطوري مختلف عن اللي قبله باستخدام اقوي الاسلحة الرشاشة او القذائف او حتي سلاح السكينة الطائة اللي بترميه علي الخصم يقتله ويرجعلك مرة تانية مجاني فلو انت يا صديقي من محبين العاب الحروب ثنائية الابعاد فاكيد مش هتلاقي لعبة احسن من دي واللي بنقدمهالكم من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 .


اللعبة الخامسة: Royal Robots Battleground افضل لعبة في العالم 2024 للاندرويد

اسم اللعبةRoyal Robots Battleground
نوع اللعبةالعاب شبيهة لببجي موبايل
حجم اللعبة96 ميجا
الشركة المطورة للعبةNaxeex Robots
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.1 او اعلي
التقييم علي متجر جوجل بلاي4.1
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من مليون عملية تحميل

العبة الخامسة التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 – افضل لعبة بديلة ببجي هي لعبة Royal Robots Battleground ‏والتي تعتبر واحدة من اجمل واروع الالعاب التي تشبه ببجي موبايل علي متجر جوجل بلاي حيث تمتلك اللعبة احصائيات مميزة بتقييم 4.1 مع عدد مرات تحميل وصلت الي اكثر من مليون عملية تحميل .

لعبة Royal robots battleground او حرب الروبوتات وهي من اجمل العاب الباتل رويال المثيرة والممتعة بحيث انك تقدر تحول شخصية الروبوت الي بتلعب بيها الي سيارة وتتنقل بيها وترجع تتحول لروبوت محارب مرة تانية .

بتبدء في تجيع الاسلحة من مختلف الاماكن الموجودة في الخريطة وبتبدء معركتك للبقاء علي قيد الحياة كمان من الحاجات المميزة في اللعبة انك تقدر تستفاد من اسيارة موجودة في الخريطة بتحويلها الي طاقة اضافية للروبوت الخاص بيك عشان تقدر تعمل قفزة عالية وتنزل علي الارض مرة تانية واصدار موجات بتسبب ضرر للخصوم بتةعك وده بيسهل عليك التخلص منهم بسرعة .


اللعبة السادسة : Ocean is home 2 افضل لعبة في العالم 2024 للاندرويد

اسم اللعبةOcean is home 2
نوع اللعبةالعاب مغامرات
حجم اللعبة122ميجا
الشركة المطورة للعبةBirdy Dog Studio
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.4 او اعلي
التقييم علي متجر جوجل بلاي4.3
عدد مرات التحميلاكثر من مليون عملية تحميل

اللعبة السادسة في مقال اليوم هي لعبة Ocean is home 2 والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الحركة الموجودة علي متجر جوجل بلاي واب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد وهي من انتاج وتطوير شركة Birdy Dog Studio نقدمها لكم بحجم 122 ميجا فقط من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 – العاب اندرويد وايفون .

لعبة Ocean is home 2 تعتبر واحدة من العاب المحاكاة الجميلة والمتميزة واللي بتبدء احداثها علي جزيرة جميلة وفيها مناظر رائعة ومميزة وكمان اللعبة قريبة من العاب العالم المفتوح وبتقابلك او مهمة وهي بناء المنزل الخاص بيك وهنا بقي بيكون معاك شوية حاجات كدة ممكن تعملها زي تلوين حيطان البيت وتجهيز ارضية البيت بحاجة كدة زي البلاط او السيراميك وتجهيز الاضاءة الخاصة بمنزلك . (تحميل العاب الموبايل بس كده)

ولان اللعبة شبيهة جدا الالعاب العالم المفتوح فهنا بيكون معاك خيارات كتير في اختيار المهنة او الوظيفة الخاصة بيك زي مثلا انك تكون سواق او دكتور او رجل اطفاء او عامل نظافة مثلا ودي من اجمل العاب الحركة اللي بينقدمهالكم من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 .


اللعبة السابعة : LOST in Blue تحميل العاب الموبايل بس كده

اسم اللعبةSuper Slime Rush
نوع اللعبةالعاب مغامرات
حجم اللعبة400 ميجا
الشركة المطورة للعبةVolcano Force
الاصدار الرسميمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.3
التقييم علي متجر جوجل بلاي4.6
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من مليون عملية تحميل

اللعبة السابعة التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 للاندرويد والايفون هي لعبة LOST in Blue والتي تعتبر واحدة من اجمل واروع العاب المغامرات الموجودة علي متجر جوجل بلاي حيث تمتلك اللعبة احصائيات متميزة بتقييم وصل الي 4.6 مع عدد مرات تحميل باكثر من مليون عملية .

لعبة LOST in Blue التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 من انتاج وتطوير شركة Volcano Force وقصة اللعبة عبارة عن قتال ضد وحوش الزومبي وبتبدء احداث اللعبة لما الطيارة اللي انت مسافر بيها بتتصاب بعطل وبتنزل اجباريا في جزيرة مليئة بوحوش الزومبي ومن هنا بتبدء المغامرات عشان تنجو وتهرب من وحوش الزومبي .


اللعبة الثامنة : Ice cream 4 Rods Factory. تنزيل العاب حرب 2024

اسم اللعبةIce cream 4 Rods Factory
نوع اللعبةالعاب حروب
حجم اللعبة128ميجا
الشركة المطورة للعبةKeplerians Horror Games
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.4 او اعلي
التقييم علي متجر جوجل بلاي4.4
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 5 مليون عملية تحميل

تعتبر لعبة Ice cream 4 Rods Factory من افضل العاب لسنه 2024 والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الحروب الموجودة علي متجر جوجل بلاي واب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد وهي من انتاج وتطوير شركة Keplerians Horror Games ونقدمها لكم بحجم 128 ميجا من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 للاندرويد والايفون (اونلاين – اوفلاين) .

لعبة Ice cream 4 Rods Factory من اجمل العاب الرعب متوفر فيها اللعب عن طريق منظور شخص اول وبتلعب فيها بشخصية اسمها تشارلى الى هى مبتعرفش الخوف والى هى انقذت اصدقائها التلاتة قبل كدة من صانع الايس كريم الشرير لكن رجع خطفهم مرة تانية وهنا لازم تدخل المصنع وتدور عليهم ولازم تحررهم بسرعة .

ومن هنا بقي بتبدء احداث او قصة اللعبة الفعلية بمحاولة انقاذ اصدقائك التلاتة مرة من رود اللي هو صناع الايس كريم الشرير لكن هتواجهك بعض المشاكل واالصعوبات زي مساعدين رود او حراس المصنع نفسه فلازم تكون سريع البديهة عشان تقدر تهرب منهم بسرعة وتوصل لاصدقائك وتحررهم كمان هيقابلك بعض الالغاز اللي لو قدرت انك تحلها هتخرج اصدقائك من الاقفاص المحبوسن فيها .

اللعبة دى ممتعة للاشخاص الى بيحبو العاب الرعب لانك هتقابل اشباح و حتى الموسيقى و كل حاجة فيها مرعبة والشركة المتجة للعبة بتفتخر انها انشات الموسيقي الخاصة باللعبة دي بشكل حصري وخصيصا للعبة فلو انت من الاشخاص اللي بيحبوا يندمجوا في اجواء الرعب انصحك بلبس سماعتك عشان تكون عايش في مود اللعبة من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 .


اللعبة التاسعة : Huntdown افضل العاب الاندرويد 2024 أون لاين

اسم اللعبةHuntdown
نوع اللعبةالعاب قتال
حجم اللعبة398 ميجا
الشركة المطورة للعبةCoffee Stain Publishing
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.4 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي4.5
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 50 الف عملية تحميل

اللعبة التاسعة التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 هي لعبة Huntdown والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب القتال الموجودة علي متجر جوجل بلاي و اب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد وهي من انتاج وتطوير شركةCoffee Stain Publishing ونقدمها لكم بحجم 398 ميجا من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 للاندرويد والايفون .

لعبة Huntdown ودي بقي حاجة كدة من الالعاب الكلاسيكية التو دي 2D بتاعة زمان فكرتني بالعاب الاتاري القديمة زي كونترا 1 و 2 فتخيل بقي لعبة بنفس الفكرة مع امكانيات التطور التقني الموجودة حاليا .. اللعبة فكرتها قريبة بالعاب كلاسيكية كتير زي كونتار مثلا او ميتال سلج لعبة البلايستيشن ون واللي كانت مشهورة باسم حرب الخليج .

اما قصة اللعبة فهي عبارة عن ضد خصوم مختلفين متقسمين علي عدة مراحل في نهاية كل مرحلة بتقابل وحش اسطوري مختلف عن اللي قبله باستخدام اقوي الاسلحة الرشاشة او القذائف او حتي سلاح السكينة الطائة اللي بترميه علي الخصم يقتله ويرجعلك مرة تانية مجاني فلو انت يا صديقي من محبين العاب الحروب ثنائية الابعاد فاكيد مش هتلاقي لعبة احسن من دي لانها من افضل العاب لسنه 2024 .


اللعبة العاشرة : The origin mission تحميل العاب جديدة 2024.

اسم اللعبةThe origin mission
نوع اللعبةالعاب حروب
حجم اللعبة1.04 جيجا
الشركة المطورة للعبةD.D.D Studio
الاصدار الرسمي للعبةمن تاب تاب
متطلبات التشغيلاندرويد 5.0 او احدث
التقييمغير متوفر
عدد مرات التحميلغير متوفر

اللعبة العاشرة التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 هي لعبة The origin mission والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الالغاز الموجودة علي متجر تاب تاب وهي من انتاج وتطوير شركة D.D.D Studio ونقدمها لكم بحجم 1.04جيجا من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 – افضل العاب الاندرويد والايفون .

لعبة The origin mission ودي بقي نقدر نقول عليها ان ده الاصدار الخاص بلعبة كونتر سترايك الخاص بالموبايلات في تطابق غير عادي بين اللعبتين حرفيا كانك بتلعب كونتر سترايك .

صحيح هتلاحظ بعض الاختلافات البسيطة لكن التشابه او التطابق هو اللي هيلفت انتباهك يعني مثلا نظام الاسلحة نسخة طبق الاصل من الموجود في كونتر سترايك الاسلحة الرشاشة والمسدسات حتي السكينة لا كمان خد الكبيرة بقي الخريطة الشهير de-dust2 موجودة في اللعبة دي كمان واكمالا للتطابق بين اللعبتين فاللعبة تقدر تلعبها من منظر الشخص الاول فقط .

كمان من الحاجات الملفتة ان اللعبة باصدار الاندرويد اتحذفت من متجر جوجل بلاي معرفش هل ممكن مثلا تكون الشركة المنتجة لكونتر سترايك قدمت شكوي مثلا عن سرقة فكرة اللعبة فتم حذفها او ايه السبب مش عارف بصراحة لكن عموما احنا هنوفر رابط خارجي لتحميل اللعبة للاندرويد اما الايفون فاللعبة مازالت موجودة علي اب ستور .


اللعبة الحادية عشر : Final fantasy 7 the first soldier. افضل لعبة في عام 2024

اسم اللعبةFinal fantasy 7 the first soldier
نوع اللعبةالعاب مغامرات
حجم اللعبة1.04 جيجا
الشركة المطورة للعبةSQUARE ENIX Co.,Ltd.
الاصدار الرسمي للعبةمن تاب تاب
متطلبات التشغيلاندرويد 4.0 او احدث
التقييم علي متجر اب ستورتسجيل مسبق
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلايتسجيل مسبق

اللعبة الحادية عشر التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 هي لعبة Final fantasy 7 the first soldier والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب المغامرات وهي من انتاج وتطوير شركة SQUARE ENIX Co.,Ltd. ونقدمها لكم بحجم 1.04 جيجا من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 – افضل العاب الاندرويد والايفون .

لعبة Final fantasy 7 the first soldier من اجمل العاب الحروب اللي للاسف غير متوفرة علي المتاجر المشهورة زي مثلا تاب تاب او جوجل بلاي وكانت نزلت كدة لفترة محدودة كنسخة تجريبة واتحذفت تاني لكن مازال موجود منها بعض النسخ علي المتاجر الغير مشهورة زي apkmiror مثلا وكام متجر تاني وده بيدينا فرصة كويسة اننا نجرب اللعبة ونفهم قصتها ونتكلم عنها شوية .

مبدئيا كدة اللعبة من العاب الباتل رويال الشبيهة بفكرة لعبة ببجي موبايل وفري فاير وغيرهم واللي هي انك تفضل اخر واحدة من بين المشاركين عشان تكون الفايز بصرف النظر عن عدد الكيلات اللي بتعملها هنا بقي في اللعبة تقدر تستخدم مسدسات واسلحة رشاشة وبنادق قنص كمان هتلاحظ وجود بعض العناصر السحرية في اللعبة وده هيخليك تستخدم النار أو الجليد أو البرق السحري في قتال اعدائك ولغاية دلوقتي مافيش اي موعد محدد لاطلاق اللعبة بشكل رسمي علي المتاجر المعروفة زي جوجل بلاي او اب ستور .


اللعبة الثانية عشر : AXES.io‏ .

اسم اللعبةAXES.io‏
نوع اللعبةالعاب شبيهة لببجي موبايل
حجم اللعبة64 ميجا
الشركة المطورة للعبةCASUAL AZUR GAMES
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.4 او اعلي
التقييم4.1
عدد مرات التحميلاكثر من 10مليون عملية تحميل

العبة الثانية التية عشر نقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 – العاب تشبه ببجي موبايل بدون نت هي لعبة AXES.io‏ والتي تعتبر واحدة من اجمل واروع الالعاب التي تشبه ببجي موبايل علي متجر جوجل بلاي حيث تمتلك اللعبة احصائيات مميزة بتقييم 3.9 مع عدد مرات تحميل وصلت الي اكثر من 5 مليون عملية تحميل .

لعبة AXES.io وهي لعبة تقدر تلعبها اونلاين ضد لاعبين حقيقين واوفلاين ضد بوتات او اشخاص غير حقيقين باستخدام الفاس بتبدء المعركة اللي مدتها دقيقتين بس تقدر تستخدم فيها اكتر من 40 نوع من مختلف الاسلحة ووجه الشبه هنا مع ببجي موبايل هو طريقة الوفوز او الانتصار وهو عن طريق النجاة بمعني انك تكون اخر واحد موجود في الخريطة وذلك تعتبر هذه اللعة من افضل العاب لسنه 2024 .


اللعبة الثالثة عشر : Last day Rules

اسم اللعبةLast day Rules
نوع اللعبةالعاب حركة
حجم اللعبة422 ميجا
الشركة المطورة للعبةHK HERO
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.3 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي3.9
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 10 مليون عملية تحميل

اللعبة الثالثة عشر في مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 هي لعبة Last day Rules والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الحركة موجودة علي اب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون فقط وهي من انتاج وتطوير شركة HK HERO نقدمها لكم بحجم 1.8 جيجا من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 – العاب اندرويد وايفون .

لعبة Last day Rules هي اخر لعبة اخر لعبة معانا في فيديو النهاردة وقصتها بتدور احداثها في نهاية العالم واللعبة زيها زي غالبية العاب البقاء علي قيد الحياة بتحاول انك توفر اسباب تخليك مستمر في اللعبة زي بناء مكان خاص بيك وتجميع موارد عشان تقدر تتغذي عليها او تصنع منها اسلحة تحارب بيها خصومك بالاضافة الي استخدامها في صيانة الاسلحة بتاعتك .

وعلي الرغم من ان البيئة المحيطة في اللعبة مليانة بالمخاطر من الوحوش والحيوانات المفترسة الا ان التهديد الاساسي ليك بيجيلك من الاعبين الاخرين وده طبعا لان اللعبة دي اونلاين ومتواجد فيها الاعبين حقيقين زيك كدة ممكن يستهدفوك بهدف سرقتك والحصول علي الموارد اللي انت مجمعها وطبعا العكس انت كمان تقدر تهاجمهم وتنهب مواردهم وده اللي بيخلي اللعبة دي من افضل العاب لسنه 2024 .


اللعبة الرابعة عشر : Angeldust

اسم اللعبةAngeldust
نوع اللعبةالعاب حركة
حجم اللعبة50 ميجا
الشركة المطورة للعبةMetagaming B.V.
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.0 او اعلي
التقييم علي متجر جوجل بلاي3.9
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 100 الف عملية تحميل

اللعبة الرابعة عشر في مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 هي لعبة Angeldust والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الحركة الموجودة علي متجر جوجل بلاي واب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد وهي من انتاج وتطوير شركة Metagaming B.V. ونقدمها لكم بحجم 50 ميجا فقط من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 – العاب اندرويد وايفون .

لعبة Angeldust من العاب المغامرات الجميلة والمسلية الى ممكن تحملها بمنتهى السهولة تتميز اللعبة انك هتكتشفها بشكل مختلف وتتميز ايضا بمنظور الشخص الاول ومنظور الشخص الثالث وكمان اللعبة دي ثلاثية الابعاد مع شخصيات كرتونية تنائية الابعاد وكمان فيها عوالم سحرية وشخصيات مخيفة .

ولان اللعبة دي من العاب الاونلاين تقدر تلعبها مع اشخاص حقيقين وتكون صداقات من جوه اللعبة او تدعو ادصاقئك انهم يحملوا اللعبة وتحاربوا ضد الوحوش المرعبة وتنتصروا عليهم وتحققوا الفوز مع بعض .

وقصة اللعبة سهلة وبسيطة وتشبه الي حد ما اللعبة الشهيرة ماين كرافت واللي قصتها عبارة عن قتال ضد وحوش وزعماء عشان تقدر تجمع منهم الموارد الازمة للبناء والتطوير لكن هنا هتقابل خصوم عبارة عن شخصيات مرعبة وعددهم اكتر من 275 شخصية عشان تجمع منهم موارد مختلفة ضرورية عشان تبني بيها ودي عددها اكتر من 450 نوع من الموارد .

كمان اللي بيميز لعبة Angeldust هو انك تقدر تستخدم اكتر من شخصية للعب وده بسبب ان اللعبة متوفر فيه اربع شخصيات مختلفين تقدر تستخدمهم لقتال الوحوش وتجميع الموارد ده غير ان اللعبة فيها مناظر جميلة عددها اكتر من 25 منظر متاكد جدا انهم هيعجبوك لان اللعبة دي من افضل العاب لسنه 2024 .


اللعبة الخامسة عشر : Blood rivals

اسم اللعبةBlood rivals
نوع اللعبةالعاب شبيهة لببجي موبايل
حجم اللعبة201 ميجا
الشركة المطورة للعبةPhoenix Games Teams
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.4
التقييم علي متجر جوجل بلاي4.2
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من مليون عملية تحميل

العبة الخامسة عشر التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 – العاب تشبه ببجي للاجهزة الضعيفة هي لعبة Blood rivals والتي تعتبر واحدة من اجمل واروع الالعاب التي تشبه ببجي موبايل علي متجر جوجل بلاي حيث تمتلك اللعبة احصائيات مميزة بتقييم 4.2 مع عدد مرات تحميل وصلت الي اكثر من مليون عملية تحميل .

لعبة Blood rivals من الالعاب الشبيهة جدا للعبة ببجي موبايل بتنزل من الطيارة في ساحة المعركة وبتبدء في استخدام الاسلحة المختلفة عشان تقدر انك تتخلص من خصومك وطبعا موجود هنا نظام الزون اللي هو انكماش مساحة اللعب في الخريطة .

بالاضافة كمان الي العاصفة ودي تعتبر شبيهة جدا لالعاصفة اللي كانت موجودة في ببجي موبايل في خريطة فيكاندي لما كان نازل حدث مخصوص فيها وطبعا بتقدر انك تهرب للمناطق الامنة من خلال استخدام السيارات الموجودة في الخريطة واللي بالمناسبة من ضمنهم نسخة طبق الاصل من سيارة الباجي الموجودة في ببحي موبايل .


اللعبة السادسة عشر : Lilulu .

اسم اللعبةLilulu
نوع اللعبةالعاب الغاز
حجم اللعبة178 ميجا
الشركة المطورة للعبةSimplist Limited
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.1 او اعلي
التقييمغير متوفر
عدد مرات التحميلغير متوفر

اللعبة السادسة عشر التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 هي لعبة Lilulu والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الالغاز الموجودة علي متجر جوجل بلاي واب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد وهي من انتاج وتطوير شركة Simplist Limited ونقدمها لكم بحجم 178ميجا من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 للاندرويد والايفون .

لعبة Lilulu هى لعبة من العاب الالغاز والمطاردات واللعبة بتدور احداثها حول فتاة بيتم مطاردتها داخل متاهة خيالية وهتكون فى المتاهة دى بنت صغيرة ذكية جدا وغامضة وهتحاول تهرب منك فحاول الامساك بها من خلال استخدام الاثاث زي السرير مثلا .

فبالتالي احنا كدة تقريبا فهمنا قصة اللعبة الي عبارة عن محاولة الامساك بالفتاة الصغيرة واللي بتحاول تهرب منك كل متقرب منها لمكان تاني جديد وده اللي ممكن يخليك تتضايق شوية من اللعبة لكن اللعبة فعلا ممتعة وتقدر تخلي مثلا اخوك الصغير او ابنك يلعبها لتنمية مهاراته وزيادة سرعة تفكيره لكن اللي مش حلو في اللعبة دي انها مدفوعة مقابل 70 جنيه او 5 دولار ولكن هنوفر لها رابط تحميل .


اللعبة السابعة عشر : Pixels battle toon simulator

اسم اللعبةPixels battle toon simulator
نوع اللعبةالعاب شبيهة لببجي موبايل
حجم اللعبة67 ميجا
الشركة المطورة للعبةPinaculo Studios
الاصدار الرسمي للعبةمن هنا
متطلبات التشغيلاندرويد 4.1
التقييم علي متجر جوجل بلايغير متوفر
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلايغير متوفر

العبة السابعة عشر التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 – العاب تشبه ببجي للاجهزة الضعيفة هي لعبة Pixels battle toon simulator ‏والتي تعتبر واحدة من اجمل واروع الالعاب التي تشبه ببجي موبايل ولكن للاسف اللعبة غير متوفرة علي متجر جوجل بلاي ولكن لا تقلق يا صديقي سوف نوفر لكم را بط خارجي .

لعبة Pixels battle toon simulator واحدة من اجمل العاب اطلاق النار واللي تقدر تلعبها من خلال منظور الشخص الاول واللعبة عبارة عن قتال في خريطة كبيرة في محاولة للقضاء علي خصومك باستخدام عدد كبير من مختلف انواع الاسلحة زي أسلحة أوتوماتيكية متطورة .

وبنادق قنص بعيدة المدى واسلحة SMG شبيهة باللي موجودة في ببجي موبايل وبنادق مزدوجة الماسورة (اللي هو شوتجن) ومسدسات بمختلف انواعها وقنابل وده كله طبعا بهدف تحقيق النصر .


اللعبة الثامنة عشر : Epic raft fighting Zombie .

اسم اللعبةEpic raft fighting Zombie
نوع اللعبةالعاب حركة
حجم اللعبة87 ميجا
الشركة المطورة للعبةLightcore Ltd.
الاصدار الرسمي للعبةرابط خارجي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.0 او اعلي
التقييم علي متجر جوجل بلايغير متوفرة
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 100 الف عملية تحميل

اللعبة الثامنة عشر في مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 هي لعبة Epic raft fighting Zombie والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الحركة الموجودة علي متجر جوجل بلاي وهي من انتاج وتطوير شركة Lightcore Ltd. ونقدمها لكم بحجم 87 ميجا فقط من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 – العاب اندرويد وايفون .

اللعبة دي واحدة من اجمل العاب المغامرات المثيرة وهي من العاب البقاء على قيد الحياة وبتبدء قصة اللعبة والشخصية الاساسية موجودة على مركب صغير فى وسط المحيط والهدف من اللعبة هو انك تكافح وسط المحيط عشان تفضل عايش وده بيتم عن طريق انك تصطاد الاسماك من المحيط وكمان تجمع الموارد الازمة لتطوير المركب بتاعك .

ده غير انك بتقدر تجمع من المحيط موارد تقدر من خلالها تصنع لنفسك اسلحة ودروع عشان اللعبة زي مقولنا مش لعبة بقاء علي قيد الحياة فقط لا دي كمان لعبة مغامرات وهتقابل فيها خصوم فلازم تكون جاهز ليهم بدروعك واسلحتك .

وطبعا المحيط مش المصدر الوحيد لتجميع الموارد اللي هتحتاجها في اللعبة سواء لنصاعة الدروع والاسلحة او لتطوير المركب بتاعك لان من خلال اللعبة دي تقدر انك تسافر للجزر الموجودة في المحيط وتجمع منها كتير من الموارد اللي انت محتاجها .

كدة احنا اتكلمنا عن الجزء الخاص بمحاولة البقاء علي قيد الحياة وجمعنا الموارد لازمة لصيانة وتطوير المركب وصناعة الاسلحة والدروع باقي جزء المغامرة في اللعبة واللي بيبدء بظهور اعدائك في اللعبة واللي هما عبارة عن اسماك القرش وسرطان البحر وكمان وحوش الزومبي المفترسة .


اللعبة التاسعة عشر : Battle destruction .

اسم اللعبةBattle destruction
نوع اللعبةالعاب شبيهة لببجي موبايل
حجم اللعبة92 ميجا
الشركة المطورة للعبةAppNexeDeveloper
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.4
التقييم علي متجر جوجل بلاي3.7
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 5 مليون عملية تحميل

اللعبة التاسعة عشر التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 هي لعبة Battle destruction ‏والتي تعتبر واحدة من اجمل واروع الالعاب التي تشبه ببجي موبايل علي متجر جوجل بلاي حيث تمتلك اللعبة احصائيات مميزة بتقييم 3.7 مع عدد مرات تحميل وصلت الي اكثر من 5 مليون عملية تحميل .

لعبة Battle destruction واحدة من اجمل العاب البقاء علي قيد الحياة واللي هي نفس فكرة ببجي موبايل بحيث ان النصر هنا مش بيتحسب بكتر حد انتصر علي خصومه لا النصر هنا بانك تفضل اخر واحد في الخريطة حتي لو انتصرت علي 1 فقط واللعبة هنا بتقدم رسوم مميزة جدا .

ده غير ان اللعبة من منظور الشخص الثالث وفيها وضعيات كتير مختلفة زي وضعية اليل والنهار او وضعية الباتل رويال ووضعية الاقنعة الرائعة او وضعية اللعب 1 ضد 1 وغيرها من مختلف الاوضاع اللي هتكتشفها بنفسك .


اللعبة العشرين : Ultimate truck simulator .

اسم اللعبة Ultimate truck simulator
نوع اللعبة العاب محاكاة
حجم اللعبة 148 ميجا
الشركة المطورة للعبة Coffee Stain Publishing
الاصدار الرسمي للعبة من متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيل اندرويد 5.0 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي 4.0
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاي اكثر من 500 الف عملية تحميل

اللعبة العشرين لعبة Ultimate truck simulator واحده من افضل العاب لسنه 2024 والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب المحاكاة الموجودة علي متجر جوجل بلاي وهي من انتاج وتطوير شركة Sir Studios ونقدمها لكم بحجم 148 ميجا من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 للاندرويد والايفون (اونلاين – اوفلاين) .

لعبة Ultimate truck simulator لعبة من العاب محاكاة قيادة السيارات وهي من العاب العالم المتفوح اللي متوفر فيها واحدة من اكبر الخرائط والي هتحس من حجمها الكبير ان هي بلا نهاية واللي هتقدر من خلالها اخنبار مهاراتك في القيادة لانك هتتنقل من المدن الي الصحاري وغيرها من الاماكن الصعبة اللي هترفع من مستواك في القيادة .

الغريب بقي ان حجم اللعبة صغير جدا 148 ميجا فقط لكن فيها رسومات جميلة جدا ومميزة سواء للبيئة المحيطة بيك من صحراء او مدن او حتي السيارات نفسها سواء من الداخل او من الخارج وبتقدملك تجربة مميزة جدا للعبة محاكاة سيارات ثري دي 3D .


اللعبة الحادية والعشرون : Gold & goblins .

اسم اللعبةGold & goblins
نوع اللعبةالعاب الغاز
حجم اللعبة98 ميجا
الشركة المطورة للعبةAppQuantum
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 5.0 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي4.2
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 5 مليون عملية تحميل

اللعبة الحادية والعشرون التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 هي لعبة Gold & goblins والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الالغاز الموجودة علي متجر جوجل بلاي واب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد وهي من انتاج وتطوير شركة AppQuantum ونقدمها لكم بحجم 98 ميجا من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 – افضل العاب الاندرويد والايفون .

لعبة Gold and Goblins هي من واحدة العاب البحث عن الكنوز والي قصتها عبارة عن التنقيب في المناجم للبحث عن الأحجار الكريمة والصخور والمعادن الذهبية .. ان نسيت اقولك انك هتستخدم العفاريت في التنقيب وده طبعا سبب تسمية اللعبة جلود اند جوبلنز واللي ترجمتها الدهب والعفاريت وده لانك هتستخدم العفاريت في التنقيب .

وطبعا تقدر انك تدمج عفريتين في بعض من خلال استراتيجية الدمج وده هيسرع من عملية التنقيب علي الذهب وكمان هيساعدك في فتح ممرات جديدة تساعدك في الوصول الي مناجم اضافية لزيادة دخلك من الذهب والاحجار الكريمة ولذلك تعتبر هذه اللعبة من افضل العاب لسنه 2024 .


اللعبة الثانية والعشرون : Just Survive

اسم اللعبةJust Survive
نوع اللعبةالعاب محاكاة
حجم اللعبة89 ميجا
الشركة المطورة للعبةZK Games: Free Mobile Games
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.4 او اعلي
التقييم علي متجر جوجل بلاي4.0
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من مليون عملية تحميل

اللعبة الثانية والعشرون في مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 هي لعبة Epic raft fighting Zombie والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الحركة الموجودة علي متجر جوجل بلاي واب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد وهي من انتاج وتطوير شركة ZK Games: Free Mobile Games ونقدمها لكم بحجم 87 ميجا فقط من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 – العاب اندرويد وايفون .

لعبة Just Survive هى لعبة من العاب االمحاكاة والهدف منها هو محاولة البقاء على قيد الحياة واللعبة واقعية ومليئة بالحركة والاثارة وقصة اللعبة بتبدء فى جزيرة بعيدة فى اخر العالم وهناك هتقابل مشاكل كتير هتحاول انها تمنعك من تحقيق هدفك اللي هو محاولة البقاء علي قيد الحياة زي الجوع والجفاف وغيره .

محاولة البقاء علي قيد الحياة في الجزيرة مهمة مش بسيطة وبالذات انك في بداية اللعبة بيكون معاك ادوات قتال بدائية جدا وغير فعالة لكن مع الوقت وانحاز بعض المهام بتقدر انك تحصل علي اسلحة قوية زي القوس او البنادق وطبعا مع تقدمك في اللعبة بتزداد اللعبة صعوبة وبيظهرلك خصوم واعداء اقوياء زي الخازير البرية مثلا واللي بتقدر تجمع منهم اللوازم المطلوبة للبناء او صناعة وتطوير الاسلحة وذلك تعتبر هيه اللعبة من افضل العاب لسنه 2024 .


اللعبة الثالثة والعشرون : Radiation island .

اسم اللعبةRadiation island
نوع اللعبةالعاب حركة
حجم اللعبة1.9 جيجا
الشركة المطورة للعبةAtypical Games
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 5.0 او اعلي
التقييم علي متجر جوجل بلاي3.7
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 500 الف عملية تحميل

اللعبة الثالثة والعشرون في مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 هي لعبة Radiation island والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الحركة موجودة علي متجر جوجل بلاي واب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد وهي من انتاج وتطوير شركة Atypical Games نقدمها لكم بحجم 1.9 جيجا من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 – العاب اندرويد وايفون .

لعبة Radiation island هى لعبة من العاب الغمارات وبتبدء قصة اللعبة باكتشاف ارض جديدة وعالم غامض والي هو عبارة عن جزيرة الاشعاع .

وقصة اللعبة اصلا غريبة شوية وهي عبارة عن تجربة تم اجرائها في مدينة فيلادليلفيا ودي مدينة موجودة في ولاية بنسلفانيا الامريكية واثناء التجربة حصلت حاجة غريبة شوية والفريق المشارك في التجربة اتفاجئ انه موجود في مكان غريب ميعرفوش عنه حاجة طيب احنا كدة فهمنا قصة اللعبة الهدف بقي من اللعبة هو محاولة معرفة اسرار وخبايا المكان الجديد وحل الالغاز الموجودة فيه عشان الفريق يقدر يرجع مرة تانية لارض الواقع .

وطبعا لازم تستغل البيئة المحيطة بيك عشان تقدر تقاوم وتفضل علي قيد الحياة زي انك تصطاد اليحوانات والاسماك وتجمع الثمار من علي الاشجار وده لانك هتواجه تحديات ومخاطر كتيرة زي الئاب المتوحشة والدببة والاسود بالاضافة الي وحوش الزومبي .


اللعبة الرابعة والعشرون : Shadows of Kurgansk

اسم اللعبةShadows of Kurgansk
نوع اللعبةالعاب حركة
حجم اللعبة137 ميجا
الشركة المطورة للعبةGaijin Distribution KFT
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.3 او اعلي
التقييم علي متجر جوجل بلاي3.4
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 100 الف عملية تحميل

اللعبة الرابعة والعشرون في مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 هي لعبة Shadows of Kurgansk والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الحركة الموجودة علي متجر جوجل بلاي وهي من انتاج وتطوير شركة Gaijin Distribution KFT نقدمها لكم بحجم 137 ميجا فقط من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 – العاب اندرويد وايفون .

لعبة Shadows of Kurgansk هى لعبة من العاب المغامرات الجميلة الى بتهدف الى البقاء على قيد الحياة واللي بتدور احداثها بعد نهاية العالم زيها زي غالبية العاب الزومبي .

واللعبة دى بتحتاج طبعا علشان تحمى نفسك من الزومبى والمخاطر التانية انك تبنى قلعة ودا بيكون عن طريق البحث عن الموارد والامدادات الى هتساعدك فى النجاة من الزومبي والبقاء علي قيد الحياة وكمان هتساعدك في صناعة وتطوير الاسلحة الازمة والمطلوبة لقتال الزومبي.

كمان اللعبة فيها وضع الليل والنهار ولازم تكون حذر لان مع دخول وضع الليل بتبدء وحوش الزومبي في الهجوم بشراسة فلازم تكون مجهز نفسك كويس بالاسلحة .


اللعبة الخامسة والعشرون : The survivalist

اسم اللعبةThe survivalist
نوع اللعبةالعاب حركة
حجم اللعبة422 ميجا
الشركة المطورة للعبةHK HERO
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر اب ستور
متطلبات التشغيلios 13 او اقل
التقييم علي متجر جوجل بلايغير متوفر
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلايغير متوفر

اللعبة الخامسة والعشرون في مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 هي لعبة Radiation island والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الحركة الموجودة علي علي متجر جوجل بلاي واب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد ونقدمها لكم بحجم 422 ميجا من خلال مقال اليوم افضل العاب لسنه 2024 – العاب اندرويد وايفون .

لعبة The survivalist واللي بتدور احداثها فى جزيرة بعيدة وخطيرة جدا وبيكون هدفك الاساسي هو البقاء على قيد الحياة فى المخاطر الموجودة علي الجزيرة .

وده بيتم من خلال بناء منزل خاص بيك واصطياد الحيوانات عشان تتغذي عليها ومتموتش بسبب الجوع وطبعا لازم تدرس الجزيرة كويس جدا لان دا هيساعدك على سهولة البقاء على قيد الحياة واللعبة دى جميلة جدا حيث يمكنك فيها استدراج وتدريب القرود لمساعدتك وساتخدامها كرفيق او انها تحرسك او تجمع لك موارد .


بلغ عن مشكلة توجهك او رابط لا يعمل .

وبكدة يا اصدقائي نكون وصلنا لنهاية مقال اليوم بخصوص تحميل افضل العاب لسنه 2024 للاندرويد والايفون ، اذا واجهتك اي مشكلة يمكنك التواصل معنا عبر التعليقات .

تعليقات (3)
  • سعيد عبدالله جادين منذ سنتين رد

    2005

  • RTP Slot منذ شهرين رد

    Cool that really helps, thank you.

  • RTP Slot Bambu4d منذ شهرين رد

    I just like the helpful information you provide in your articles

إغلاق
انضم الى قناه التلجرام
اشترك معنا نعم لا