ابحث في الموقع

تابعنا على جوجل نيوز

افضل 5 العاب موبايل بجرافيك عالي بدون نت ومساحة صغيرة – ألعاب واقعية على الجوال

افضل 5 العاب موبايل بجرافيك عالي بدون نت ومساحة صغيرة – ألعاب واقعية على الجوال
3.7/5 - (3 أصوات)

إذا كنت تبحث عن ألعاب موبايل بجرافيك عالي ولا تحتاج إلى الاتصال بالإنترنت وتحتل مساحة صغيرة، فقد جئت إلى المكان المناسب. نقدم لك قائمة بأفضل خمسة ألعاب واقعية يمكنك لعبها على هاتفك الجوال.تحميل افضل العاب اندرويد مضغوطة بحجم صغير لاجهزة الاندرويد android والايفون ios وبشكل مجانى ’, اتاكد ي صاحبى انك تشوف المقال دا للنهاية لان انا متاكد ان الالعاب دى هتعجبك اوى واتاك كمان انك تشوف الفيديو اللى مرفق فى المقال لان الفيديو دا هو اللى بيشرح الالعاب وبيعرفك كل حاجه عنها .

لو انت بتدور على العاب اندرويد مضغوطة بحجم صغير فأكيد المقال دا معمول عشان خاطرك لان كل لعبه مميزه اكتر من اللى اللى قبلها وكمان فى المقال دا هتشوف مساحه كل لعبه وكل المعلومات اللى هتهمك عن الالعاب زى تقيمها على جوجل بلاي او اسم اللعبه او الشكره المصنعه للعبه , يعنى من الاخر كدا مش هبخل عليك فى اى حاجه فى المقال .

وكل اللى طالبه منك قبل اى حاجه لو المقال دا عجبك خدلك لفه فى المدونه جيم درويد لان متاكد هتلاقى مقالات جامده جدا هتعجبك زى العاب اندرويد مضغوطة بحجم صغير والعاب كبيره ومتنوعه وكل اللى نفسك فيه

افضل 5 العاب اندرويد مضغوطة بحجم صغير مجانا

نشرت اليوم قائمة بأفضل خمس ألعاب اندرويد مضغوطة بحجم صغير ومجانية، وذلك لتلبية احتياجات المستخدمين الذين يبحثون عن تجربة ألعاب مشوقة وممتعة دون الحاجة إلى تخصيص مساحة كبيرة في هواتفهم الذكية. تتميز هذه الألعاب بجودتها العالية وتشغيلها السلس على أجهزة Android.

https://youtu.be/C66Ijun60HU

تعد هذه الألعاب الخمسة من بين أفضل الخيارات المتاحة لألعاب Android المضغوطة بحجم صغير ومجانية. تقدم للاعبين تجربة ممتعة ومشوقة بجودة عالية، وتتيح لهم الاستمتاع باللعب حتى على الأجهزة ذات الموارد المحدودة. هناك العديد من الألعاب الأخرى المتاحة أيضًا، لذا فإنه من المستحسن استكشاف متجر التطبيقات واختيار ما يناسب اهتماماتك وأسلوبك في اللعب.

Ice cream 4 Rods Factory .

اسم اللعبة Ice cream 4 Rods Factory
نوع اللعبة العاب حروب
حجم اللعبة 128ميجا
الشركة المطورة للعبة Keplerians Horror Games
الاصدار الرسمي للعبة من متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيل اندرويد 4.4 او اعلي
التقييم علي متجر جوجل بلاي 4.4
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاي اكثر من 5 مليون عملية تحميل

 

تعتبر لعبة Ice cream 4 Rods Factory من افضل العاب اندرويد مضغوطة بحجم صغير والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الحروب الموجودة علي متجر جوجل بلاي واب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد وهي من انتاج وتطوير شركة Keplerians Horror Games ونقدمها لكم بحجم 128 ميجا من خلال مقال اليوم تحميل افضل 10 العاب جديدة للاندرويد والايفون (اونلاين – اوفلاين) .

لعبة Ice cream 4 Rods Factory من اجمل العاب الرعب متوفر فيها اللعب عن طريق منظور شخص اول وبتلعب فيها بشخصية اسمها تشارلى الى هى مبتعرفش الخوف والى هى انقذت اصدقائها التلاتة قبل كدة من صانع الايس كريم الشرير لكن رجع خطفهم مرة تانية وهنا لازم تدخل المصنع وتدور عليهم ولازم تحررهم بسرعة .

ومن هنا بقي بتبدء احداث او قصة اللعبة الفعلية بمحاولة انقاذ اصدقائك التلاتة مرة من رود اللي هو صناع الايس كريم الشرير لكن هتواجهك بعض المشاكل واالصعوبات زي مساعدين رود او حراس المصنع نفسه فلازم تكون سريع البديهة عشان تقدر تهرب منهم بسرعة وتوصل لاصدقائك وتحررهم كمان هيقابلك بعض الالغاز اللي لو قدرت انك تحلها هتخرج اصدقائك من الاقفاص المحبوسن فيها .

اللعبة دى ممتعة للاشخاص الى بيحبو العاب الرعب لانك هتقابل اشباح و حتى الموسيقى و كل حاجة فيها مرعبة والشركة المتجة للعبة بتفتخر انها انشات الموسيقي الخاصة باللعبة دي بشكل حصري وخصيصا للعبة فلو انت من الاشخاص اللي بيحبوا يندمجوا في اجواء الرعب انصحك بلبس سماعتك عشان تكون عايش في مود اللعبة .


Huntdown .

اسم اللعبةHuntdown
نوع اللعبةالعاب قتال
حجم اللعبة398 ميجا
الشركة المطورة للعبةCoffee Stain Publishing
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.4 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي4.5
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 50 الف عملية تحميل

لعبة Huntdown والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب القتال الموجودة علي متجر جوجل بلاي و اب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد وهي من انتاج وتطوير شركةCoffee Stain Publishing ونقدمها لكم بحجم 398 ميجا من خلال مقال اليوم تحميل افضل 10 العاب جديدة للاندرويد والايفون (اونلاين – اوفلاين) .

لعبة Huntdown ودي بقي حاجة كدة من الالعاب الكلاسيكية التو دي 2D بتاعة زمان فكرتني بالعاب الاتاري القديمة زي كونترا 1 و 2 فتخيل بقي لعبة بنفس الفكرة مع امكانيات التطور التقني الموجودة حاليا .. اللعبة فكرتها قريبة بالعاب كلاسيكية كتير زي كونتار مثلا او ميتال سلج لعبة البلايستيشن ون واللي كانت مشهورة باسم حرب الخليج .

اما قصة اللعبة فهي عبارة عن ضد خصوم مختلفين متقسمين علي عدة مراحل في نهاية كل مرحلة بتقابل وحش اسطوري مختلف عن اللي قبله باستخدام اقوي الاسلحة الرشاشة او القذائف او حتي سلاح السكينة الطائة اللي بترميه علي الخصم يقتله ويرجعلك مرة تانية مجاني فلو انت يا صديقي من محبين العاب الحروب ثنائية الابعاد فاكيد مش هتلاقي لعبة احسن من دي .


Ultimate truck simulator .

اسم اللعبةUltimate truck simulator
نوع اللعبةالعاب محاكاة
حجم اللعبة148 ميجا
الشركة المطورة للعبةCoffee Stain Publishing
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 5.0 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي4.0
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 500 الف عملية تحميل

لعبة Ultimate truck simulator واحده من اقوى و افضل العاب اندرويد مضغوطة بحجم صغير والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب المحاكاة الموجودة علي متجر جوجل بلاي وهي من انتاج وتطوير شركة Sir Studios ونقدمها لكم بحجم 148 ميجا من خلال مقال اليوم تحميل افضل 10 العاب جديدة للاندرويد والايفون (اونلاين – اوفلاين) .

لعبة Ultimate truck simulator لعبة من العاب محاكاة قيادة السيارات وهي من العاب العالم المتفوح اللي متوفر فيها واحدة من اكبر الخرائط والي هتحس من حجمها الكبير ان هي بلا نهاية واللي هتقدر من خلالها اخنبار مهاراتك في القيادة لانك هتتنقل من المدن الي الصحاري وغيرها من الاماكن الصعبة اللي هترفع من مستواك في القيادة .

الغريب بقي ان حجم اللعبة صغير جدا 148 ميجا فقط لكن فيها رسومات جميلة جدا ومميزة سواء للبيئة المحيطة بيك من صحراء او مدن او حتي السيارات نفسها سواء من الداخل او من الخارج وبتقدملك تجربة مميزة جدا للعبة محاكاة سيارات ثري دي 3D .


Granny 3 .

اسم اللعبةGranny 3
نوع اللعبةالعاب رعب
حجم اللعبة60 ميجا
الشركة المطورة للعبةDVloper
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.0 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي4.5
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 10 مليون عملية تحميل

لعبة Granny 3 والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الرعب الموجودة علي متجر اب ستور وجوجل بلاي حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد وهي من انتاج وتطوير شركة DVloper ونقدمها لكم بحجم 60 ميجا من خلال مقال اليوم تحميل افضل 10 العاب جديدة للاندرويد والايفون (اونلاين – اوفلاين) .

لعبة Granny 3 ودي بقي من العاب الرعب وهي الجزء التالت من سلسلة العاب الرعب الشهيرة جراني واللي احداثهم هما التلاتة متشابهين وهما نفس الفكرة تقريبا وهي محاولة هروبك من متزل جدتك الشريرة لكن الجديد هنا في الجزء التالت هي وجود جدك الشرير هو كمان بجوار جدتك.

وده الي حد ما هيخلي الاصدار التالت اصعب شويتين تلاتة وده لان جدك هنا مبيهزرش وماشي بالبندقية بتاعته ومبدئه في الحياة اللي هلمحه همرجحه فحاول تهرب منه بسرعة قبل ميوصلك وطبعا نفس الكلام علي جدتك اللي ماسكة مضرب البيسبول من الموسم الاول للعبة وبتدور عليك عشان تجربه عليك اللعبة فيها شوية رعب كدة مع ارتفاع مفاجئ لصوت الصرخات او الموسيقي فاعمل حسابك وانت بتلعب تبعد عنك العيال الصغيرة او بمعني اصح لو انت بتخاف من العاب الرعب بلاش تجربها .


Hunt and hide .

اسم اللعبةHunt and hide
نوع اللعبةالعاب مغامرات
حجم اللعبة68 ميجا
الشركة المطورة للعبةYouth Games
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.1 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلايغير متوفر
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 50 الف عملية تحميل

لعبة Hunt and hide والتى تعتبر اكثر لعبة فى مقال تحميل افضل العاب اندرويد مضغوطة بحجم صغير والتي تعتبر واحدة من اقوي واجمل العاب المغامرات الموجودة علي متجر جوجل بلاي ولكن للاسف غير متاحة للتحميل في الكثير من الدول العربية ولكن سوف نوفر لكم رابط تحميل خارج متجر جوجل بلاي وهي من انتاج وتطوير شركة Youth Games ونقدمها لكم بحجم 68 ميجا من خلال مقال اليوم تحميل افضل العاب الاندرويد 2021 – افضل العاب الاندرويد والايفون .

لعبة Hunt and Hide‏ واحدة من العاب المغامرات المميزة واللي تقدر تلعبها باكتر من طريقة يعني ممكن تكون انت الصياد او ممكن تكون الهارب عارف انك مش فاهم حاجة بس اديني فرصة افهمك اللعبة بالراحة .. اللعبة دي من العاب القتال الغير متكافئة بالذات لما بتلعب كهارب لانك بتقابل 4 من الخصوم اللي هما الصيادين كل واحد منهم مسلح باسلحة كتير وقنابل والمطلوب منك كهارب انك تتحرك في ساحة اللعب وتجمع المفاتيح وتفتح الخزائن الموجودة في ساحة اللعب وتهرب .

تعليقات (0)

إغلاق
انضم الى قناه التلجرام
اشترك معنا نعم لا