ابحث في الموقع

تابعنا على جوجل نيوز

تحميل افضل 10 العاب بقاء علي قيد الحياة – العاب اندرويد وايفون .

تحميل افضل 10 العاب بقاء علي قيد الحياة – العاب اندرويد وايفون .

تابعنا على جوجل نيوز

قيم المقال

تحميل افضل 10 العاب بقاء علي قيد الحياة – العاب اندرويد وايفون هو عنوان مقالنا لهذا اليوم واللي بنقدملكم من خلاله مجموعة متنوعة من اقوي واروع وافضل الالعاب الموجودة سواء علي متجر جوجل بلاي او اب ستور حيث ان غالبية الالعاب التي سوف نقدمها لكم من خلال مقال اليوم متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد معا فتابعوا معنا هذا المقال للنهاية .

تحميل افضل 10 العاب بقاء علي قيد الحياة – العاب اندرويد وايفون .

اللعبة الاولي : Angeldust

اسم اللعبة Angeldust
نوع اللعبة العاب حركة
حجم اللعبة 50 ميجا
الشركة المطورة للعبة Metagaming B.V.
الاصدار الرسمي للعبة من متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيل اندرويد 4.0 او اعلي
التقييم علي متجر جوجل بلاي 3.9
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاي اكثر من 100 الف عملية تحميل

اللعبة الاولي في مقال اليوم هي لعبة Angeldust والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الحركة الموجودة علي متجر جوجل بلاي واب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد وهي من انتاج وتطوير شركة Metagaming B.V. ونقدمها لكم بحجم 50 ميجا فقط من خلال مقال اليوم تحميل افضل 10 العاب بقاء علي قيد الحياة – العاب اندرويد وايفون .

لعبة Angeldust من العاب المغامرات الجميلة والمسلية الى ممكن تحملها بمنتهى السهولة تتميز اللعبة انك هتكتشفها بشكل مختلف وتتميز ايضا بمنظور الشخص الاول ومنظور الشخص الثالث وكمان اللعبة دي ثلاثية الابعاد مع شخصيات كرتونية تنائية الابعاد وكمان فيها عوالم سحرية وشخصيات مخيفة .

تابعنا على جوجل نيوز

ولان اللعبة دي من العاب الاونلاين تقدر تلعبها مع اشخاص حقيقين وتكون صداقات من جوه اللعبة او تدعو ادصاقئك انهم يحملوا اللعبة وتحاربوا ضد الوحوش المرعبة وتنتصروا عليهم وتحققوا الفوز مع بعض .

وقصة اللعبة سهلة وبسيطة وتشبه الي حد ما اللعبة الشهيرة ماين كرافت واللي قصتها عبارة عن قتال ضد وحوش وزعماء عشان تقدر تجمع منهم الموارد الازمة للبناء والتطوير لكن هنا هتقابل خصوم عبارة عن شخصيات مرعبة وعددهم اكتر من 275 شخصية عشان تجمع منهم موارد مختلفة ضرورية عشان تبني بيها ودي عددها اكتر من 450 نوع من الموارد .

كمان اللي بيميز لعبة Angeldust هو انك تقدر تستخدم اكتر من شخصية للعب وده بسبب ان اللعبة متوفر فيه اربع شخصيات مختلفين تقدر تستخدمهم لقتال الوحوش وتجميع الموارد ده غير ان اللعبة فيها مناظر جميلة عددها اكتر من 25 منظر متاكد جدا انهم هيعجبوك .


اللعبة الثانية : Epic raft fighting Zombie .

اسم اللعبة Epic raft fighting Zombie
نوع اللعبة العاب حركة
حجم اللعبة 87 ميجا
الشركة المطورة للعبة Lightcore Ltd.
الاصدار الرسمي للعبة رابط خارجي
متطلبات التشغيل اندرويد 4.0 او اعلي
التقييم علي متجر جوجل بلاي غير متوفرة
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاي اكثر من 100 الف عملية تحميل

اللعبة الثانية في مقال اليوم هي لعبة Epic raft fighting Zombie والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الحركة الموجودة علي متجر جوجل بلاي وهي من انتاج وتطوير شركة Lightcore Ltd. ونقدمها لكم بحجم 87 ميجا فقط من خلال مقال اليوم تحميل افضل 10 العاب بقاء علي قيد الحياة – العاب اندرويد وايفون .

اللعبة دي واحدة من اجمل العاب المغامرات المثيرة وهي من العاب البقاء على قيد الحياة وبتبدء قصة اللعبة والشخصية الاساسية موجودة على مركب صغير فى وسط المحيط والهدف من اللعبة هو انك تكافح وسط المحيط عشان تفضل عايش وده بيتم عن طريق انك تصطاد الاسماك من المحيط وكمان تجمع الموارد الازمة لتطوير المركب بتاعك .

ده غير انك بتقدر تجمع من المحيط موارد تقدر من خلالها تصنع لنفسك اسلحة ودروع عشان اللعبة زي مقولنا مش لعبة بقاء علي قيد الحياة فقط لا دي كمان لعبة مغامرات وهتقابل فيها خصوم فلازم تكون جاهز ليهم بدروعك واسلحتك .

وطبعا المحيط مش المصدر الوحيد لتجميع الموارد اللي هتحتاجها في اللعبة سواء لنصاعة الدروع والاسلحة او لتطوير المركب بتاعك لان من خلال اللعبة دي تقدر انك تسافر للجزر الموجودة في المحيط وتجمع منها كتير من الموارد اللي انت محتاجها .

كدة احنا اتكلمنا عن الجزء الخاص بمحاولة البقاء علي قيد الحياة وجمعنا الموارد لازمة لصيانة وتطوير المركب وصناعة الاسلحة والدروع باقي جزء المغامرة في اللعبة واللي بيبدء بظهور اعدائك في اللعبة واللي هما عبارة عن اسماك القرش وسرطان البحر وكمان وحوش الزومبي المفترسة .


اللعبة الثالثة : Just Survive

اسم اللعبة Just Survive
نوع اللعبة العاب محاكاة
حجم اللعبة 89 ميجا
الشركة المطورة للعبة ZK Games: Free Mobile Games
الاصدار الرسمي للعبة من متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيل اندرويد 4.4 او اعلي
التقييم علي متجر جوجل بلاي 4.0
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاي اكثر من مليون عملية تحميل

اللعبة الثالثة في مقال اليوم هي لعبة Epic raft fighting Zombie والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الحركة الموجودة علي متجر جوجل بلاي واب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد وهي من انتاج وتطوير شركة ZK Games: Free Mobile Games ونقدمها لكم بحجم 87 ميجا فقط من خلال مقال اليوم تحميل افضل 10 العاب بقاء علي قيد الحياة – العاب اندرويد وايفون .

لعبة Just Survive هى لعبة من العاب االمحاكاة والهدف منها هو محاولة البقاء على قيد الحياة واللعبة واقعية ومليئة بالحركة والاثارة وقصة اللعبة بتبدء فى جزيرة بعيدة فى اخر العالم وهناك هتقابل مشاكل كتير هتحاول انها تمنعك من تحقيق هدفك اللي هو محاولة البقاء علي قيد الحياة زي الجوع والجفاف وغيره .

محاولة البقاء علي قيد الحياة في الجزيرة مهمة مش بسيطة وبالذات انك في بداية اللعبة بيكون معاك ادوات قتال بدائية جدا وغير فعالة لكن مع الوقت وانحاز بعض المهام بتقدر انك تحصل علي اسلحة قوية زي القوس او البنادق وطبعا مع تقدمك في اللعبة بتزداد اللعبة صعوبة وبيظهرلك خصوم واعداء اقوياء زي الخازير البرية مثلا واللي بتقدر تجمع منهم اللوازم المطلوبة للبناء او صناعة وتطوير الاسلحة .


اللعبة الرابعة : Ocean is home 2

اسم اللعبة Ocean is home 2
نوع اللعبة العاب مغامرات
حجم اللعبة 122ميجا
الشركة المطورة للعبة Birdy Dog Studio
الاصدار الرسمي للعبة من متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيل اندرويد 4.4 او اعلي
التقييم علي متجر جوجل بلاي 4.3
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاي اكثر من مليون عملية تحميل

اللعبة الرابعة في مقال اليوم هي لعبة Ocean is home 2 والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الحركة الموجودة علي متجر جوجل بلاي واب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد وهي من انتاج وتطوير شركة Birdy Dog Studio نقدمها لكم بحجم 122 ميجا فقط من خلال مقال اليوم تحميل افضل 10 العاب بقاء علي قيد الحياة – العاب اندرويد وايفون .

لعبة Ocean is home 2 تعتبر واحدة من العاب المحاكاة الجميلة والمتميزة واللي بتبدء احداثها علي جزيرة جميلة وفيها مناظر رائعة ومميزة وكمان اللعبة قريبة من العاب العالم المفتوح وبتقابلك او مهمة وهي بناء المنزل الخاص بيك وهنا بقي بيكون معاك شوية حاجات كدة ممكن تعملها زي تلوين حيطان البيت وتجهيز ارضية البيت بحاجة كدة زي البلاط او السيراميك وتجهيز الاضاءة الخاصة بمنزلك .

ولان اللعبة شبيهة جدا الالعاب العالم المفتوح فهنا بيكون معاك خيارات كتير في اختيار المهنة او الوظيفة الخاصة بيك زي مثلا انك تكون سواق او دكتور او رجل اطفاء او عامل نظافة مثلا .


اللعبة الخامسة : Lost in Blue: Survive the Zombie Islands

اسم اللعبة Lost in Blue: Survive the Zombie Islands
نوع اللعبة العاب مغامرات
حجم اللعبة 400 ميجا
الشركة المطورة للعبة Volcano Force
الاصدار الرسمي للعبة من متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيل اندرويد 4.3 او اعلي
التقييم علي متجر جوجل بلاي 3.4
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاي اكثر من 100 الف عملية تحميل

اللعبة الخامسة في مقال اليوم هي لعبة Lost in Blue: Survive the Zombie Islands والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الحركة الموجودة علي متجر جوجل بلاي واب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد وهي من انتاج وتطوير شركة Birdy Dog Studio نقدمها لكم بحجم 400 ميجا فقط من خلال مقال اليوم تحميل افضل 10 العاب بقاء علي قيد الحياة – العاب اندرويد وايفون .

لعبة Lost واحدة من اجمل واروع العاب المغامرات والنجاة وبتبدء قصة اللعبة بتحطم الطيارة اللي انت كنت مسافر فيها ولسوء الحظ بتنزل الطيارة علي جزيرة غريبة شوية الطقس فيها متنوع بشكل عجيب وده هنتكلم عنه ونوضحه كمان شوية وبكدة نكون فهمنا قصة اللعبة وهدفنا هو محاولة البقاء علي قيد الحياة والخروج من الجزيرة والعودة الي بلدك .

اللعبة من العاب الاونلاين اللي ممكن تشارك فيها مع اشخاص حقيقين محاولة البقاء علي قيد الحياة وكمان محاولة الخروج من الحزيرة بامان ومن هنا بتبدء في تجميع الموارد عشان تقدر تصنع الاسلحة الازمة لتقال وحوش الزومبي وده بسبب ان الجزيرة اصلا مليئة بوحوش الزومبي المفترسة كمان تقدر من خلال الموارد اللي جمعتها انشاء بعض المباني او حتي انشاء القارب او الطائرة اللي هتساعدك في الهروب من الجزيرة والرجوع الي موطنك .


اللعبة السادسة : Shadows of Kurgansk

اسم اللعبة Shadows of Kurgansk
نوع اللعبة العاب حركة
حجم اللعبة 137 ميجا
الشركة المطورة للعبة Gaijin Distribution KFT
الاصدار الرسمي للعبة من متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيل اندرويد 4.3 او اعلي
التقييم علي متجر جوجل بلاي 3.4
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاي اكثر من 100 الف عملية تحميل

اللعبة السادسة في مقال اليوم هي لعبة Shadows of Kurgansk والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الحركة الموجودة علي متجر جوجل بلاي وهي من انتاج وتطوير شركة Gaijin Distribution KFT نقدمها لكم بحجم 137 ميجا فقط من خلال مقال اليوم تحميل افضل 10 العاب بقاء علي قيد الحياة – العاب اندرويد وايفون .

لعبة Shadows of Kurgansk هى لعبة من العاب المغامرات الجميلة الى بتهدف الى البقاء على قيد الحياة واللي بتدور احداثها بعد نهاية العالم زيها زي غالبية العاب الزومبي .

واللعبة دى بتحتاج طبعا علشان تحمى نفسك من الزومبى والمخاطر التانية انك تبنى قلعة ودا بيكون عن طريق البحث عن الموارد والامدادات الى هتساعدك فى النجاة من الزومبي والبقاء علي قيد الحياة وكمان هتساعدك في صناعة وتطوير الاسلحة الازمة والمطلوبة لقتال الزومبي.

كمان اللعبة فيها وضع الليل والنهار ولازم تكون حذر لان مع دخول وضع الليل بتبدء وحوش الزومبي في الهجوم بشراسة فلازم تكون مجهز نفسك كويس بالاسلحة .


اللعبة السابعة : Project Gaia

اسم اللعبة Project Gaia
نوع اللعبة العاب حركة
حجم اللعبة 2.5 جيجا
الشركة المطورة للعبة GAIA FOUNDATION
الاصدار الرسمي للعبة رابط خارجي
متطلبات التشغيل اندرويد 4.3 او اعلي
التقييم علي متجر جوجل بلاي غير متوفر
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاي غير متوفر

اللعبة السابعة في مقال اليوم هي لعبة Project Gaia والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الحركة الغير موجودة علي متجر جوجل بلاي وهي من انتاج وتطوير شركة GAIA FOUNDATION نقدمها لكم بحجم 2.5 جيجا من خلال مقال اليوم تحميل افضل 10 العاب بقاء علي قيد الحياة – العاب اندرويد وايفون .

لعبة Project Gaia واللي بتعتبر واحدة من اجمل العاب البقاء علي قيد الحياة وقصة اللعبة عبارة عن قتال ضد وحوش الزومبي وتقدر تلعب اللعبة عن طريق منظور الشخص الثالث ولان اللعبة دي من الالعاب الاونلاين تقدر تلبعها مع اصدقائك في فريق مكون من اربع اشخاص .

اللعبة عبارة عن بعض المهمات اللي بتحارب فيها ضد وحوش الزومبي انت واصدقائك عن طريق اطلاق النار وطبعا لازم تضرب علي الراس عشان تتخلص من وحوش الزومبي في اسرع وقت قبل ميوصلوا ليك ويدمجوك ولازم تكون زكي ولماح عشان تتميز في اللعبة دي زي مثلا انك تجمع وحوش الزومبي عند برميل البنزين وبعدين تضرب في البنزين فينفجر فيهم ويقتلهم مرة واحدة وطبعا مش محتاج اكلمك عن الجيرافيك بتاع اللعبة زي منتا شايف كدة اللعبة كانك بتتفرج علي فيلم كرتون من جمال الجيرافيك .

للاسف اللعبة تم حذفها من متجر جوجل بلاي لكن دي مشكلة عشان هنوفر رابط بديل لتحميل اللعبة من خارج متجر جوجل بلاي .


اللعبة الثامنة : Radiation island .

اسم اللعبة Radiation island
نوع اللعبة العاب حركة
حجم اللعبة 1.9 جيجا
الشركة المطورة للعبة Atypical Games
الاصدار الرسمي للعبة من متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيل اندرويد 5.0 او اعلي
التقييم علي متجر جوجل بلاي 3.7
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاي اكثر من 500 الف عملية تحميل

اللعبة الثامنة في مقال اليوم هي لعبة Radiation island والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الحركة موجودة علي متجر جوجل بلاي واب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد وهي من انتاج وتطوير شركة Atypical Games نقدمها لكم بحجم 1.9 جيجا من خلال مقال اليوم تحميل افضل 10 العاب بقاء علي قيد الحياة – العاب اندرويد وايفون .

لعبة Radiation island هى لعبة من العاب الغمارات وبتبدء قصة اللعبة باكتشاف ارض جديدة وعالم غامض والي هو عبارة عن جزيرة الاشعاع .

وقصة اللعبة اصلا غريبة شوية وهي عبارة عن تجربة تم اجرائها في مدينة فيلادليلفيا ودي مدينة موجودة في ولاية بنسلفانيا الامريكية واثناء التجربة حصلت حاجة غريبة شوية والفريق المشارك في التجربة اتفاجئ انه موجود في مكان غريب ميعرفوش عنه حاجة طيب احنا كدة فهمنا قصة اللعبة الهدف بقي من اللعبة هو محاولة معرفة اسرار وخبايا المكان الجديد وحل الالغاز الموجودة فيه عشان الفريق يقدر يرجع مرة تانية لارض الواقع .

وطبعا لازم تستغل البيئة المحيطة بيك عشان تقدر تقاوم وتفضل علي قيد الحياة زي انك تصطاد اليحوانات والاسماك وتجمع الثمار من علي الاشجار وده لانك هتواجه تحديات ومخاطر كتيرة زي الئاب المتوحشة والدببة والاسود بالاضافة الي وحوش الزومبي .


اللعبة التاسعة : The survivalis

اسم اللعبة The survivalist
نوع اللعبة العاب حركة
حجم اللعبة 422 ميجا
الشركة المطورة للعبة HK HERO
الاصدار الرسمي للعبة من متجر اب ستور
متطلبات التشغيل ios 13 او اقل
التقييم علي متجر جوجل بلاي غير متوفر
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاي غير متوفر

اللعبة التاسعة في مقال اليوم هي لعبة Radiation island والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الحركة الموجودة علي علي متجر جوجل بلاي واب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد ونقدمها لكم بحجم 422 ميجا من خلال مقال اليوم تحميل افضل 10 العاب بقاء علي قيد الحياة – العاب اندرويد وايفون .

لعبة The survivalist واللي بتدور احداثها فى جزيرة بعيدة وخطيرة جدا وبيكون هدفك الاساسي هو البقاء على قيد الحياة فى المخاطر الموجودة علي الجزيرة .

وده بيتم من خلال بناء منزل خاص بيك واصطياد الحيوانات عشان تتغذي عليها ومتموتش بسبب الجوع وطبعا لازم تدرس الجزيرة كويس جدا لان دا هيساعدك على سهولة البقاء على قيد الحياة واللعبة دى جميلة جدا حيث يمكنك فيها استدراج وتدريب القرود لمساعدتك وساتخدامها كرفيق او انها تحرسك او تجمع لك موارد .


اللعبة التاسعة : Last day Rule

اسم اللعبة Last day Rules
نوع اللعبة العاب حركة
حجم اللعبة 422 ميجا
الشركة المطورة للعبة HK HERO
الاصدار الرسمي للعبة من متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيل اندرويد 4.3 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي 3.9
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاي اكثر من 10 مليون عملية تحميل

اللعبة العاشرة في مقال اليوم هي لعبة Last day Rules والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الحركة موجودة علي اب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون فقط وهي من انتاج وتطوير شركة HK HERO نقدمها لكم بحجم 1.8 جيجا من خلال مقال اليوم تحميل افضل 10 العاب بقاء علي قيد الحياة – العاب اندرويد وايفون .

لعبة Last day Rules هي اخر لعبة اخر لعبة معانا في فيديو النهاردة وقصتها بتدور احداثها في نهاية العالم واللعبة زيها زي غالبية العاب البقاء علي قيد الحياة بتحاول انك توفر اسباب تخليك مستمر في اللعبة زي بناء مكان خاص بيك وتجميع موارد عشان تقدر تتغذي عليها او تصنع منها اسلحة تحارب بيها خصومك بالاضافة الي استخدامها في صيانة الاسلحة بتاعتك .

وعلي الرغم من ان البيئة المحيطة في اللعبة مليانة بالمخاطر من الوحوش والحيوانات المفترسة الا ان التهديد الاساسي ليك بيجيلك من الاعبين الاخرين وده طبعا لان اللعبة دي اونلاين ومتواجد فيها الاعبين حقيقين زيك كدة ممكن يستهدفوك بهدف سرقتك والحصول علي الموارد اللي انت مجمعها وطبعا العكس انت كمان تقدر تهاجمهم وتنهب مواردهم .

………

تابعنا على جوجل نيوز

تعليقات (2)
  • hire a hacker uk منذ سنتين رد

    Pretty great post. I simply stumbled upon your blog and wished to mention that I have really enjoyed surfing around your weblog posts. In any case I will be subscribing for your rss feed and I hope you write again soon!

    • omar adel منذ سنتين رد

      Thanks bro, I will post soon

اترك رد

إغلاق
انضم الى قناه التلجرام
اشترك معنا نعم لا