ابحث في الموقع

تابعنا على جوجل نيوز

تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .
قيم المقال

تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 هو عنوان مقالنا لهذا اليوم واللي هنقدملكم من خلاله مجموعة متنوعة ومتميزة من اروع واقوي العاب الاندرويد الايفون حيث ان غالبية التي سوف نقدمها لكم اليوم متوفرة علي متجر جوجل بلاي واب ستور فتابعوا معنا يا اصدقائي هذا المقال للنهاية .

تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

اللعبة الاولي : Marble Clash .

اسم اللعبةMarble Clash
نوع اللعبةالعاب اكشن
حجم اللعبة315 ميجا
الشركة المطورة للعبةEnraven Games
الاصدار الرسمي للعبةمن رابط خارجي
متطلبات التشغيلاندرويد 5.0 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلايغير متوفر
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلايغير متوفر
تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

نقدم لكم يا اصدقائي من خلال مقال اليوم اللعبة الرائعة والمتميزة Marble Clash والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الاكشن ولكن للاسف اللعبة تم حذفها من متجر جوجل بلاي وهي بحجم 315 ميجا ومن انتاج وتطوير شركة Enraven Games ده غير انها مش محتاجة امكانيات عالية لتشغيلها لانها بتعمل علي اندرويد 5.0 او احدث طبعا ونقدمها لكم من خلال مقال اليوم تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Marble Clash واحدة من اجمل واخف العاب حروب الروبوتات اللي ممكن تلعبها علي موبايلك وعلي الرغم من اللعبة من الالعاب الاوفلاين الا انها تعتبر من العاب الباتل رويال وده بسبب تقليل او تصغير حجم الخريطة بعد كل جولة اللي هي نفس فكرة الزون في العاب الباتل رويال زي ببجي او فري فاير .

اما قصة اللعبة بقي فهي عبارة عن روبوت بينزل في معركة متكافئة الي حد ما ضد خصومك من الروبوتات والخريطة نفسها اللي بتدور فيها احداث القصة متقسمة الي اربع اجزاء والجيم بلاي متقسم الي اربع جولات مع نهاية كل جولة بيتم استبعاد جزء من الخريطة مع نص الاعبين الاقل تجميعا للعملات.

هتقولي عملات ايه هقولك دي بقي الهدف من اللعبة اللي هو انك تجمع اكبر عدد من العملات عشان تقدر انك تفوز وبالذات في الجولة الرابعة اللي بيكون فيها مساحة اللعب قليلة جدا لانك انت وخصومك بتلعبوا تقريبا في ربع الخريطة فقط .

وطبعا زي منتا شايف جيرافيك اللعبة حاجة عظيمة جدا علي الرغم من ان اللعبة حجمها مش كبير حوالي 300 ميجا لكن الرسومات فيها كويسة جدا وهتحس كدة ان الانيمشن واقعي شوية بالذات واانت بتحول شخصيتك من وضع الكورة الي وضع الروبوت .

اللعبة الثانية : Robbery Madness Classic .

اسم اللعبةRobbery Madness Classic
نوع اللعبةالعاب مغامرات
حجم اللعبة26 ميجا
الشركة المطورة للعبةMarek Klvaňa
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.4 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي4.4
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 100 الف عملية تحميل
تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

نقدم لكم يا اصدقائي من خلال مقال اليوم اللعبة الرائعة والمتميزة Robbery Madness Classic والتي تعتبر واحدة من اقوي وافضل العاب المغامرات الموجودة علي متجر جوجل بلاي حيث ان هذه اللعبة تمتلك تقييم 4.4 مع عدد مرات تحميل باكثر من 100 الف عملية تحميل كما انها من انتاج وتطوير شركة Marek Klvaňa ونقدمها لكم بحجم 26 ميجا فقط من خلال مقال اليوم تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Robbery Madness Classic ودي بقي من العاب المغامرات المميزة وقصتها بتبدء مع راجل عجوز بيبدء في العمل كحرامي ومتستغربش لان دي بجد قصة اللعبة وبيبدء باول محاولة سرقة ليه في مول كبير وهدفه من اول عملية ليه هو سرقة بعض الاشياء من المول لتسليمها لرئيس العصابة اللي انضم ليها .

طبعا بطل قصتنا ملوش اي علاقة بالسرقة ولا عنده اي ادوات يستخدمها ولا حتي مهارات التخفي او التنكر من كاميرات المراقبة او الروبوتات الموجودة في المول لحمايته من اللصوص ولكنه بيعتمد علي خطة مضحكة بعض شوية وهي انه بيتخفي في حمامات المول ويستني لغاية باليل ويبدء في محاولة السرقة .

كنا قولنا ان انظمة حماية المول عبارة عن كاميرات مراقبة بالاضافة الي روبوتات بتعمل حاجة كدة زي الدوريات في المول لتامين المول من السرقة وهنا بقي بيظهر حاجة غريبة وهي ان الروبوتات بتتكلم مع بعضها وبتعطيك وبيظهرلك من المحادثة بينهم وبين بعض تلميحات لاهم الحاجات الي ممكن تسرقها من المول وكمان الغرف السرية .

فكدة يبقي هدفك الاساسي من اللعبة هو سرقة حاجات مهمة عشان ترجع بيها لرئيس العصابة اللي انت انضميت ليها ولازم تركز وتشوف فرصة مناسبة عشان تقدر تطلع للمول وانت متخفي بعيد عن الكاميرات وبعيد عند الروبوتات .

اللعبة الثالثة : Bionix .

اسم اللعبةBionix
نوع اللعبةالعاب مغامرات
حجم اللعبة65 ميجا
الشركة المطورة للعبةJust For Fun Games
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 6.0 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي4.2
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 100 الف عملية تحميل
تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

نقدم لكم يا اصدقائي من خلال مقال اليوم اللعبة الرائعة والمتميزة Bionix والتي تعتبر واحدة من اقوي وافضل العاب المغامرات الموجودة علي متجر جوجل بلاي حيث ان هذه اللعبة تمتلك تقييم 4.4 مع عدد مرات تحميل باكثر من 100 الف عملية تحميل كما انها من انتاج وتطوير شركة Just For Fun Games ونقدمها لكم بحجم 65 ميجا فقط من خلال مقال اليوم تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Bionix هى واحدة من اجمل العاب المحاكاة وقصة اللعبة بتبدء مع كائن غريب الشكل لكنه بيقدر انه يتغذي علي المخلوقات اللي حوليه زي الديدان والبكتريا والطحالب وكل احداث اللعبة دي بتدور داخل المياه .

وطبعا كل مهتاكل كتير من المخلوقات الموجودة في اللعبة اللي عددهم اكتر من 50 نوع مختلف كل مهتطور وتاخد جيناتها وحمضها النووى وهيكبر حجم المخلوق اللي بتلعب بيه فممكن ياكل الميكروبات والخلايا والطحالب والديدان وهى تشبة لعبة Spor لانك تقدر فيها تغير اجزاء من الجسم او اضافة جزء اخر .

اللعبة الرابعة : Grandpa and Granny 3 .

اسم اللعبةGrandpa and Granny 3
نوع اللعبةالعاب مغامرات
حجم اللعبة57 ميجا
الشركة المطورة للعبةWildGamesNet
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.1 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي4.0
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 500 الف عملية تحميل
تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

نقدم لكم يا اصدقائي من خلال مقال اليوم اللعبة الرائعة والمتميزة Grandpa and Granny 3 والتي تعتبر واحدة من اقوي وافضل العاب المغامرات الموجودة علي متجر جوجل بلاي حيث ان هذه اللعبة تمتلك تقييم 4.1 مع عدد مرات تحميل باكثر من 500 الف عملية تحميل كما انها من انتاج وتطوير شركة WildGamesNet ونقدمها لكم بحجم 57ميجا فقط من خلال مقال اليوم تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Grandpa and Granny 3 او مستشفى الموت هى لعبة من العاب المغامرات والهروب وبتبدء قصة اللعبة بوجودك داخل مستشفى للامراض العقلية والمستشفى خطيرة جدا ومليانة نار وحريق فى كل مكان والمجانين برضو فى كل مكان ومن ضمنهم الجد والجدة .

وحسب احداث الثصة بتلاقي نفسك داخل سرير وايدك ورجلك مربوطين ومخارج ومداخل المستشفى مقفولة مفيش مكان تهرب منة فازاى هتهرب من المستشفي والبعد عن خطر الجد والجدة !

طيب يبقي عشلن تهرب لازم تتصرف بسرعة وزكاء وتتحرك في اي مكان تقدر توصله في المستشفي وتستخدم اي حاجة تلاقيها علي الارض لمساعدتك في الهروب وكمان لازم تحل بعض الالغاز ولو حسيت ان اللعبة صعبة ومش قادر تتصرف عشان تهرب فاللعبة بتوفرلك بعض التسهيلات عن طريق متجر اللعبة ولكن طبعا هتحتاج انك تشتريها بفلوس حقيقية .

اللعبة الخامسة : death Invasion City .

اسم اللعبةdeath Invasion City
نوع اللعبةالعاب زومبي
حجم اللعبة70 ميجا
الشركة المطورة للعبةMission Games
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.1 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي3.7
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 10 الاف عملية تحميل
تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

نقدم لكم يا اصدقائي من خلال مقال اليوم اللعبة الرائعة والمتميزة death Invasion City والتي تعتبر واحدة من اقوي وافضل العاب الزومبي الموجودة علي متجر جوجل بلاي حيث ان هذه اللعبة تمتلك تقييم 3.7 مع عدد مرات تحميل باكثر من 10 الاف عملية تحميل كما انها من انتاج وتطوير شركة Mission Games ونقدمها لكم بحجم 70 ميجا فقط من خلال مقال اليوم تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة death Invasion City هى واحدة من العاب الزومبي ومن تصنيف العاب البقاء علي قيد الحياة وبتبدء احداث اللعبة بوجودك داخل مدينة مسيطر عليها الزومبي بشكل كامل ومن هنا بتبدء احداث اللعبة بقتالك ضد وحوش الزومبي عشان تقدر انك تنجو بنفسك وتحرر المدينة وترجع الامن ليها مرة تانية .

يبقي احنا كدة فهمنا ان قصة اللعبة وهدفك منها اللي هو انك تفضل عايش اولا وثانيا تحرر المدينة وترجع الامن ليها مرة تانية وبطعا في اللعبة تقدر تستخدم مختلف انواع الاسلحة الرشاشة والبنادق وزي منتا شايف كدة نظام التحكم مميز جدا وشبيه بانظمة التحكم الموجود في الالعاب الكبيرة زي ببجي مثلا هتلاقي موجود زرار للكروتش وزرار للريلود والسكوب والقفز وده طبعا بيسهل عليك اللعبة بشكل كبير .

اللعبة السادسة : PROJECT:DRIFT 2.0 .

اسم اللعبةPROJECT:DRIFT 2.0
نوع اللعبةالعاب سباق
حجم اللعبة99 ميجا
الشركة المطورة للعبةBYCODEC GAMES
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.1 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي3.7
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 10 الاف عملية تحميل
تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

نقدم لكم يا اصدقائي من خلال مقال اليوم اللعبة الرائعة والمتميزة PROJECT:DRIFT 2.0 والتي تعتبر واحدة من اقوي وافضل العاب السباق الموجودة علي متجر جوجل بلاي حيث ان هذه اللعبة تمتلك تقييم 3.7 مع عدد مرات تحميل باكثر من 100 الاف عملية تحميل كما انها من انتاج وتطوير شركة BYCODEC GAMES ونقدمها لكم بحجم 99 ميجا فقط من خلال مقال اليوم تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة PROJECT:DRIFT 2.0 واحدة من اجمل العاب السباق وبتلعب في خريطة من نوع العالم المفتوح اللي هي كبيرة جدا وبتحس كدة ان هي ملهاش نهاية وكمان اللعبة دي رغم انها متاحة حاليا علي متجر جوجل بلاي الا انها موجودة كاستخدام للمنتج قبل اطلاقه .

اللعبة حاليا مازالت تحت التطوير ولسه مافيش موعد محدد لنزولها بشكل رسمي كمان ممكن اللعبة تتحذف من علي المتجر بشكل مؤقت لو ظهر فيها مشاكل كتير بالنسبة لمطورين اللعبة وشافوا ان هي هتاخد وقت كبير ده يعني عشان لو حد بيشوف الفيديو بعد فترة ولاقي الرابط بتاع اللعبة مش مشغال علي متجر جوجل بلاي يكون فاهم ايه اللي حصل .

اللعبة السابعة : Into The Darkness .

اسم اللعبةInto The Darkness
نوع اللعبةالعاب رعب
حجم اللعبة30 ميجا
الشركة المطورة للعبةEarth Devs
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.1 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي4.4
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 5 الاف عملية تحميل
تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

نقدم لكم يا اصدقائي من خلال مقال اليوم اللعبة الرائعة والمتميزة Into The Darkness والتي تعتبر واحدة من اقوي وافضل العاب الرعب الموجودة علي متجر جوجل بلاي حيث ان هذه اللعبة تمتلك تقييم 4.4 مع عدد مرات تحميل باكثر من 5 الاف عملية تحميل كما انها من انتاج وتطوير شركة Earth Devs ونقدمها لكم بحجم 30 ميجا فقط من خلال مقال اليوم تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Into The Darkness هي واحدة من اجمل العاب الرعب والاثارة وقصة اللعبة بتبدء بخطف ابن الشخصية الاساسية في اللعبة وبتبدء الاحداث الفعلية وانت بتدور على ابنك المخطوف منك داخل قلعة كبيرة مليانة بالرعب والخوف ومسكونة بالاشباح .

فلازم علشان توصل لابنك المخطوف انك تدور على طرق لفك الالغاز الى هتقابلك وهتقابلك اشباح مخيفة هتحاول تشتت انتباهك فلازم تركز على هدفك الى هو انك تحرر ابنك من الخطف .

هتقابل فى القلعة دى اصوات مخيفة وموسيقى مرعبة كل حاجة حواليك بترعب وتخوف فالزم وسط الرعب والاشباح الى بتطاردك انك تجمع الادلة والمعلومات الى هتساعدك فى معرفة مكان ابنك ومتنساش ان فى الغاز لازم تحلها عشان تساعدك في الوصول لمكان ابنك .

اللعبة الثامنة : World of demons .

اسم اللعبةWorld of demons
نوع اللعبةالعاب اكشن
حجم اللعبة3 جيجا
الشركة المطورة للعبةPLATINUMGAMES INC.
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر اب ستور
متطلبات التشغيلios 13
التقييم علي متجر جوجل بلايغير متوفر
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلايغير متوفر
تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

نقدم لكم يا اصدقائي من خلال مقال اليوم اللعبة الرائعة والمتميزة World of demons والتي تعتبر واحدة من اقوي وافضل العاب الاكشن الموجودة علي متجر جوجل اب ستور كما انها من انتاج وتطوير شركة Earth Devs ونقدمها لكم بحجم 3 جيجا من خلال مقال اليوم تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة World of demons لعبة من العاب الاكشن الجديدة وهي متوفرة حاليا للايفون بس ولسه مافيش منها اصدار للاندرويد وقصة اللعبة بتتكلم عن احداث تاريخية في اليابان وبتتكلم عن الحرب بين محاربي الساموراي ووحوش اليوكاي وهي عبارة عن محاولة من شاب من مقاتلي الساموراي قتل الملك (اوني) والساموراي هما عبارة عن مجموعة متميزة جدا في فنون القتال وبالذات القتال بالسيف .

وطبعا حسب احداث القصة ان محاولة الساموراي لقتل الملك اوني بسبب ان هو اللي افسد العلاقة بين الساموراي ووحوش اليوكاي وهي وحوش قوية جدا وخارقة للطبيعة وبالتالي من خلال قتالك في اللعبة ضد وحوش اليوكاي بتقدر انك بعد متنتصر عليهم انك تجندهم معاك ويشاركوا في حربك علي الملك اوني وقتله .

اما بخصوص الجيارفيك والانيمشن فزي مانت شايف كدة حاجة وهمية بجد الجيرافيك مميز جدا كانك بتتفرج علي فيلم كارتون وده المتوقع يعني من لعبة حجمها 3 جيجا وكمان نظام التحكم في اللعبة سهل وبسيط جدا سواء للضرب العادي او ضرب المهارات .

اللعبةالتاسعة : One Escape .

اسم اللعبةOne Escape
نوع اللعبةالعاب مغامرات
حجم اللعبة15 ميجا
الشركة المطورة للعبةCrescent Moon Games
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 5.1 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلايبلا تقييم
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 100 عملية تحميل
تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

نقدم لكم يا اصدقائي من خلال مقال اليوم اللعبة الرائعة والمتميزة One Escapeوالتي تعتبر واحدة من اقوي وافضل العاب المغامرات الموجودة علي متجر جوجل بلاي واب ستور كما انها من انتاج وتطوير شركة Crescent Moon Games ونقدمها لكم بحجم 15ميجا فقط من خلال مقال اليوم تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة One Escape واحدة من اجمل الالعاب الخفيفة وهي من العاب المغامرات وبتبدء احداث القصة بمحاولة تلاتة من الاصدقاء انهم يسرقوا بنك ولكنهم بيتفاجئوا بوجود الشرطة وبيتقبض عليهم ويدخلوا السجن ومن هنا بقي بتبدء احداث القصة وهي محاولة الهروب من السجن .

كدة فهمنا قصة اللعبة والهدف الاساسي من اللعبة اللي هو محاولة الهروب من السجن وده بيتم عن طريق 60 مستوي مختلف لازم تعديهم كلهم عشان تقدر انك تهرب من السجن انت واصدقائك .

اللعبة من الالعاب ثنائية الابعاد 2d والجيرافيك فيها مش احسن حاجة وده طبعا شئ متوقع من لعبة حجمها 15 ميجا يعني مساحتها تقريبا قد صورتين او تلاتة مصورهم بموبايلك وده اللي بخليني استغرب ازاي لعبة زي مدفوعة مقابل حوالي 3 دولار او 46 جنيه مصري ولكن هنوفر رابط مجاني لتحميل اللعبة .

اللعبة العاشرة : Jelly Drift .

اسم اللعبةJelly Drift
نوع اللعبةالعاب سباق
حجم اللعبة60 ميجا
الشركة المطورة للعبةDaniDevStuff
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 5.1 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي4.1
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 100 الف عملية تحميل
تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

نقدم لكم يا اصدقائي من خلال مقال اليوم اللعبة الرائعة والمتميزة Jelly Drift والتي تعتبر واحدة من اقوي وافضل العاب المغامرات الموجودة علي متجر جوجل بلاي حيث ان هذه اللعبة تمتلك احصائيات متميزة علي المتجر بتقييم 4.1 مع عدد مرات تحميل باكثر من 100 الف عملية تحميل كما انها من انتاج وتطوير شركة DaniDevStuff ونقدمها لكم بحجم 60 ميجا فقط من خلال مقال اليوم تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Jelly Drift من العاب السباق الخفيفة وهي بتتلعب بشكل فردي وده طبيعي لانها من العاب الاوفلاين وفيها وضعين الوضع الاول هو السباق الكلاسيكي ضد مجموعة من السيارات ولازم عشان تكسب تكون اول واحد وصل لخط النهاية .

اما الوضع التاني فهو وضع الدورات وهنا بقي انت بتنافس بنفسك بحيث انك بتلعب اول دورة ومن بعدها لازم تخلص الدورة التانية في نفس الوقت اللي خلصت فيه الدورة الاولي او اقل طبعا وتكرر نفس الكلام مع باقي الدورات ولو خلصت دورة في وقت اكبر من اللي خلصته في الدورة اللي قبلها بتكون خسرت بمعني اصح انك بتنافس نفسك في الوضع ده .

اللعبة متوقر فيها 8 سيارات مختلفة مع اربع خرائط بس خليني اقولك ان اللعبة بيحصل فيها انجراف للسيارة اللي هو زحلقة بالجمب كدة بيخلي التحكم في السيارة صعب جدا ومن هنا بقي بيظهر الجانب السلبي من اللعبة وهو انك في الوضع الكلاسيكي العادي اللي بتتسابق فيه ضد سيارات تانية بيكون صعب جدا الانتصار عليهم .

لانهم بياخدوا الزحلقة دي بمنتهي البساطة مع تحكم قوي جدا في السيارة وبالتالي عشان تنتصر عليهم لازم تدور علي طرق مختصرة واللي موجودة بشكل كبير جوه خرايط اللعبة عشان تعوضلك فرق التحكم اللي هو لصالح العربيات الموجودة في اللعبة .

اللعبة الحادية عشر : Paper Plane Dogfight .

اسم اللعبةPaper Plane Dogfight
نوع اللعبةالعاب طائرات
حجم اللعبة149 ميجا
الشركة المطورة للعبةCrescent Moon Games
الاصدار الرسمي للعبةمن رابط خارجي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.4 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلايغير متوفرة
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلايغير متوفرة
تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

نقدم لكم يا اصدقائي من خلال مقال اليوم اللعبة الرائعة والمتميزة Paper Plane Dogfight والتي تعتبر واحدة من اقوي وافضل العاب الطائرات الموجودة علي متجر جوجل بلاي كما انها من انتاج وتطوير شركة Crescent Moon Games ونقدمها لكم بحجم 149 ميجا من خلال مقال اليوم تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة لعبة Paper Plane Dogfight واحدة من اجمل العاب الطائرات الورقية الي ممكن تلعبها علي موبايلك واللعبة بتقنية 3d وده بيديها شوية واقعية و قصة اللعبة عبارة عن حرب ضد خصوم من 6 مستويات مختلفة وطبعا كل مستوي بيكون اصعب من اللي قبله .

اللعبة رغم انها مكملتش سنة علي متجر جوجل بلاي الا انها بتمتلك احصائيات مميزة علي المتجر بتقييم وصل الي 4.4 مع عدد مرات تحميل وصلت لاكتر من 5 مليون عملية تحميل و طبعا اللعبة دي بتعتمد علي اللعب لفترات طويلة وتجميع مكافئات ومع الوقت هيتفتحلك طيارات جديدة تقدر تسختدمها وتحاررب بيها ضد خصومك .

اللعبة الثانية عشر : Disease of hazard .

اسم اللعبةDisease of hazard
نوع اللعبةالعاب محاكاة
حجم اللعبة289 ميجا
الشركة المطورة للعبةBlueRed Studio
الاصدار الرسمي للعبةمن رابط خارجي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.4 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلايغير متوفرة
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلايغير متوفرة
تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

نقدم لكم يا اصدقائي من خلال مقال اليوم اللعبة الرائعة والمتميزة Disease of hazard والتي تعتبر واحدة من اقوي وافضل العاب المحاكاة الموجودة علي متجر جوجل بلاي كما انها من انتاج وتطوير شركة BlueRed Studio ونقدمها لكم بحجم 289 ميجا من خلال مقال اليوم تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Disease of hazard بتحكى قصة عن عالم اسمة بيلى وهو عالم ومبرمج اليكترونى وهو بيحاول انه يخرج من المدينة المليانة بالفيروسات التلوث لانقاذ بنتة الى فى المنزل وبتبدء القصة بتحطم الطيارة اللي كان راجع بيها من المصنع اللي شغال فيه عشان ينقذ بنته من وسط وحوش الزومبي .

وبينزل في مكان محاصر وسط عدد كبير من وحوش الزومبي ومن هنا بتبدء احداث القصة الفعلية وعلشان تعرف توصل لبنتك الزم تحاربهم وتهاجمهم ودا بيكون عن طريق الاسلحة والمعدات الكتير الى هتقابلها فى طريقك طول ماانت ماشى .

وطبعا الفيروس اثر بشكل كبير على عقول الناس الى فى المدينة وحولهم الى زومبى وطبعا عليك انك تمر وتعدى على المئات منهم فى كل مكان فى المدينة وتتغلب عليهم عشان تتمكن من انقاذ بنتك .

اللعبة الثالثة عشر : Glow Course .

اسم اللعبةGlow Course
نوع اللعبةالعاب كلاسيكية
حجم اللعبة426 ميجا
الشركة المطورة للعبةHansen Gaming
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.4 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي3.9
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 50 الف
تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

نقدم لكم يا اصدقائي من خلال مقال اليوم اللعبة الرائعة والمتميزة Glow Course والتي تعتبر واحدة من اقوي وافضل العاب الكلاسيكية الموجودة علي متجر جوجل بلاي واب ستور كما انها من انتاج وتطوير شركة Hansen Gaming ونقدمها لكم بحجم 426 ميجا من خلال مقال اليوم تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Glow Course هى واحدة من اجمل الالعاب الكلاسيكية وفى اللعبة دى بتتحكم فى كرة ولازم تاخد بالك وانت بتحرك الكرة انها متخبطش فى اى عقبة قدامك وطبعا كل ماتعدى وتتخطى عقبات بتجمع عملات معدنية .

واللعبة فيها الوان جميلة وتقدر تتحكم فيها عن طريق الضغط يمين وشمال وتقدر كمان تتحم فى الكرة وتخليها تطير فوق العقبات وتتجاوز المستويات وتعديها وكمان اللعبة فيها موسقى جميلة وفيها عملات معدنيىة هتحصل عليها كل ماتعدى مستوى وتقدر بالعملات دي انك تشتري سكنات جديدة تغير بيها مظهر الكورة اللي بتلعب بيها .

اللعبة الرابعة عشر : Truck USA evolution .

اسم اللعبةTruck USA evolution
نوع اللعبةالعاب محاكاة
حجم اللعبة371 ميجا
الشركة المطورة للعبةOvidiu Pop
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 5.0 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي4.1
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 10 مليون عملية تحميل
تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

نقدم لكم يا اصدقائي من خلال مقال اليوم اللعبة الرائعة والمتميزة Truck USA evolution والتي تعتبر واحدة من اقوي وافضل العاب المحاكاة الموجودة علي متجر جوجل بلاي واب ستور كما انها من انتاج وتطوير شركة Ovidiu Pop ونقدمها لكم بحجم 371 ميجا من خلال مقال اليوم تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Truck USA evolution واحدة من اجمل العاب المحاكاة واللي قصتها عبارة عن قيادة شاحنات عملاقة في الولايات المتحدة الامريكية يعني كدة احنا تقريبا فهمنا قصة اللعبة واللي هي عبارة عن قيادة شاحنات في امريكا ومن هنا بقي بنحاول نفهم ايه المطلوب مننا في اللعبة .

في الاول بس خليني اقولك ان اللعبة دي قديمة شوية ويمكن من اقدم العاب محاكاة قيادة الشاحنات ومعاها لقب افضل لعلة محاكاة في عام 2017 واللعبة كمان فيها اكتر من نوع من الشاحنات الامريكية الصنع وكمان هتقدر من خلال انجاز مهمات اللعبة الانتقال لدولتين كمان بالاضافة الي امريكا وهما كندا والمكسيك وده بقي بيخليك تتنقل لاكتر من مكان مختلف زي الصحراء او التلج او الجبال او حتي المدن .

طبعا جيرافيك اللعبة زي منتا شايف حاجة مميزة جدا حتى التصميم الداخلى للشاحنة كانك داخل شاحنة حقيقية وتقدر تسوق اكتر من شاحنة والسفر بها فى بلاد كتير وتقدر تنقل بيها حاجات كتير زى الطعام والمعدات الثقيلة والبنزين على مسافات طويلة جدا .

اللعبة الخامسة عشر : Slash of Sword 2 .

اسم اللعبةSlash of Sword 2
نوع اللعبةالعاب البقاء علي قيد الحياة
حجم اللعبة255 ميجا
الشركة المطورة للعبةNoTriple-A Games
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 5.0 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي4.1
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 10 مليون عملية تحميل
تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

نقدم لكم يا اصدقائي من خلال مقال اليوم اللعبة الرائعة والمتميزة Slash of Sword 2 والتي تعتبر واحدة من اقوي وافضل العاب البقاء علي قيد الحياة الموجودة علي متجر جوجل بلاي واب ستور كما انها من انتاج وتطوير شركة NoTriple-A Games ونقدمها لكم بحجم 255 ميجا من خلال مقال اليوم تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Slash of Sword 2 لعبة من العاب البقاء علي قيدة الحياة وقصتها بتبدء وانت بتتعاقب على جريمة انت معملتهاش فبيكون عقابك ان هما يرموك فى ساحة قتال تحارب وهتلاقى العديد من الاعداء قدامك وعليك انك تحاربهم وتظهرلهم قوتك وكل مابتفوز فى اللعبة دى بتاخد عملات ولازم تاخد بالك انك من الصعب الانتصار عليهم وده بسبب صعوبة المراحل المبالغ فيها .

اللعبة فيها خيارات كتير وكل خيار بيغير مسار قصة اللعبة بشكل مختلف يعني نقدر نقول ان اللعبة دي فيها اكتر من قصة زي مثلا وانت في السجن وبتقابل واحد من المسجونين وبيقولك علي مكان كنز وبيقولك علي مجموعة من اللصوص الي خطفوا واحدة وبيطلب منك تساعدها في الرجوع لاهلها وهنا اللعبة بتعرضلك خيارات زي انك تسرق الكنظ وتحتفظ بيه لنفسك ومن ناحية تانية بتظهرلك خيار انك تحرر البنت المخطوفة او تسيبها وتمشي .

طبعا في اللعبة بتقدر انك تحصل علي الدروع والاسلحة المختلفة وكمان تتطور من مهاراتك عشان تقدر انك تتغلب علي خصومك سواء في ساحة القتال اثناء القتال ضد قطاع الطرق بعد خروجك من السجن وده غير طبعا الكتير من الاحداث الي هتكتشفها بنفسك .

فيديو مقترح من قناتنا علي اليوتيوب .

بلغ عن رابط لا يعمل او مشكلة تواجهها .

وبكدة يا اصدقائي نكون وصلنا لنهاية مقال بخصوص تحميل افضل 15 لعبة بدون نت للاندرويد والايفون 2022 ، اذا واجهتك اي مشكلة يمكنك التواصل معنا عبر التعليقات .

مقالات مميزة أكيد هتعجبك .

تعليقات (0)

إغلاق
انضم الى قناه التلجرام
اشترك معنا نعم لا