ابحث في الموقع

تابعنا على جوجل نيوز

5 حلول مشكلة تشغيل رقمين واتساب في هاتف واحد 2022

5 حلول مشكلة تشغيل رقمين واتساب في هاتف واحد 2022
3.3/5 - (3 أصوات)

كيفية تشغيل رقمين واتساب في هاتف واحد , تعلم فى هذا المقال كيفية تقوم بتشغيل اكثر من رقم واتساب whatsapp على موبايل واحد كيف يمكنك تشغيل رقمين في واتساب في الهاتف نفسه

كلنا عندنا تطبيق الواتساب وفي منا اللي بيحتاجه علشان أخبار الكلية وجروب الدفعة بتاعه ، واللي بيحتاجوا للشغل والأعمال التجارية ، وفي اللي بيكلم قرايبه واصحابه منه ، لكن ناس كثيرة بتعوز تعمل رقمين واتس اب على الموبايل بتاعهم لو كنت أنت منهم يبقى المقالة دي علشانك.

كيف يمكنك تشغيل رقمين في واتساب في الهاتف نفسه

سهل أوي أنك تعمل رقمين واتس اب على موبايل واحد ، علشان كدة حبيت أوفر لك 5 أفضل حلول لمشكلة تشغيل رقمين واتساب في هاتف واحد ، تختار منهم الطريقة اللي تناسب موبايلك وتعملها.

فى كتير جدا من الطرق اللى تقدر بيها تفتح اكتر من حساب واتساب على موبيل واحد فعشان كدا انا هعرضك شويت طرق بسيطه جدا وسهلة فتابع معايا للنهاية .

1- استخدم ميزة نسخ التطبيقات.

لو موبايلك اندرويد 10 أو أنواع كتيرة تانية تقدر بسهولة تعمل نسخ لأي تطبيق عندك على الموبايل ، وده اللي هتعمله للواتساب.

-أمشي وراء الخطوات ده علشان تنسخ الواتساب:

  • أول حاجة أدخل على الإعدادات Settings.
  • بعد كدة أختار قائمة التطبيقات ، هتلاقي كل التطبيقات اللي عندك على الموبايل معروضة فيها.
  • أدخل على الواتساب وأختار نسخ التطبيق.
  • وأخيراً هتلاقي نسخة من الواتساب.

2- نزل برنامج تكرار للتطبيقات.

الطريقه دي تكملة للطريقة الأولى علشان في ناس مش عندها ميزه نسخ التطبيقات على موبايلها ، ودول مفروض ينزلوا تطبيق بيعمل نسخ لأي تطبيق أصلي ، و بتسجل دخول لنسخ التطبيقات دي بأرقام مختلفة.

-أفضل برامج نسخ التطبيقات هي:

تطبيق الناسخ Parallel Space.

التطبيق ده مهما أقول عنه مش هديله حقه ، وبجد هو أكفأ تطبيقات نسخ التطبيقات والألعاب ، بينسخ كل التطبيقات اذا كانت تطبيقات مراسلة زي الواتس اب والماسنجر و تطبيقات التعارف أو تطبيقات تجارية أو تطبيقات ألعاب.

Parallel Space

لتحميل التطبيق اضغط هنا

تطبيق نسخ التطبيقات 2FACE.

هو أبسط تطبيقات نسخ البرامج ، وبيخليك تنسخ التطبيقات وتبدل الحسابات بجانب مزايا تانية زي أنك ممكن تستخدم التصفح الخفي.

لتحميل التطبيق اضغط هنا

3- نزل تطبيق واتساب للأعمال WhatsApp Business لتشغيل رقمين واتساب في هاتف واحد .

تطبيق تجاري بتنزلوا علشان يبقى معكوا التطبيق الأصلي بتاع الواتساب ومعكوا تطبيق واتساب للشغل ، تقدروا تشتغلوا من عليه و بمجرد أنك بتسجل فيه برقمك التاني بيعمل لك حساب تجاري ، وأي حد بيكلمك بيعرف أن الحساب بتاعك تجاري يعني للشغل.

وهو مشابه لدرجة كبيرة بالتطبيق الأصلي ، وطريقة في تنزيله وتثبيته زيها زي الواتساب العادي ، و بيشتغل على اي نوع موبايل زي الاندرويد أو IUS.

لتحميل التطبيق اضغط هنا

4- استعمل تطبيقات واتس اب عمر OMar.

ظهرت إصدارات جديدة للواتس اب عمر ، مش نسخة واحدة لا دول أربع نسخ يعني هيديلك أربع نسخ واتساب تقدر تستخدمهم بأربع حسابات مختلفة.

واتساب Omar

متميز الواتساب عمر بأربع ألوان جميلة فاتحة الوردي والعنابي والموف والأخضر ، وهم تطبيقات آمنة جدا لموبايلك ، وكل واتساب فيهم بعد ما تشغله هيبعت لك اشعارات بتاعته لوحده ، ومش هتلاقي أي مشاكل وأنت بتستعمل أي واتساب فيهم.

لتحميل واتساب عمر اضغط هنا

5- تنزيل تطبيق واتساب الذهبي Gold.

في الفترة الأخيرة زاد استخدامه أوي وبالزات من طرف الشباب وده علشان تطوره الكبير عن الواتساب الأصلي ، زي أنه بيقدر يخليك تعرف الرسائل الممسوحة وتحديث عن الواتساب الأصلي بألوانه الجميلة والجذابة واللي تخليك متملش منه.

طبعاً تنزله وتسجل فيه برقم مختلف عن رقم الواتساب الأصلي علشان تتمتع برقمين واتساب في موبايل واحد ، وعلى فاكرة هو يقدر يشتغل على كل أنظمة الموبايلات ومنهم الاندرويد.

في الآخر أحب أقولك أن الواتساب مش بس تطبيق محادثات ، لا ده كمان ينفع تستغله للشغل بجميع أنواعه ، وممكن كمان تعمل عليه مجموعات تعليمية مفيدة لدراستك وغيره كتير.

لتحميل التطبيق اضغط هنا


فيديو مقترح من قناتنا علي اليوتيوب

بلغ عن رابط لا يعمل او مشكلة تواجهها

وبكدة يا اصدقائي نكون وصلنا لنهاية مقال اليوم بخصوص تحميل برنامج تنظيف الجهاز من الفيروسات وتسريعه مجانا 2022 ، اذا واجهتك اي مشكلة يمكنك التواصل معنا عبر التعليقات .

مقالات مميزة أكيد هتعجبك .

تعليقات (0)

إغلاق
انضم الى قناه التلجرام
اشترك معنا نعم لا