ابحث في الموقع

تابعنا على جوجل نيوز

اجمل العاب الاندرويد – تحميل أفضل 10 الألعاب المجانية للاندرويد والايفون مجانا محدث

اجمل العاب الاندرويد – تحميل أفضل 10 الألعاب المجانية للاندرويد والايفون مجانا محدث
5/5 - (1 صوت واحد)

تحميل افضل العاب المغامرات للاندرويد والايفون هو عنوان مقالنا لهذا اليوم واللي بنقدملكم من خلاله مجموعة متنوعة من اروع واقوي الالعاب الموجودة علي متجر جوجل بلاي واب ستور وده لان غالبية الالعاب اللي هندمها لحضراتكم من خلال مقال اليوم متوفرة لهواتف الاندرويد والايفون معا فتابعوا معنا هذا المقال حتي النهاية.

تعد ألعاب الأندرويد المجانية واحدة من أفضل طرق التسلية وقضاء الوقت في الأجهزة الذكية. فهي توفر مجموعة متنوعة من الألعاب المجانية التي يمكن تنزيلها بسهولة على أجهزة الأندرويد والايفون. من خلال تلك الألعاب، يمكن للاعبين الاستمتاع بتجربة مشوقة ومثيرة، ومشاركتها مع أصدقائهم أو التنافس معهم في ألعاب الشبكة الاجتماعية.

تتميز ألعاب الأندرويد المجانية بالعديد من الميزات والمواصفات الرائعة، مثل الرسومات عالية الجودة، والتحديات المتنوعة، والجوانب الاجتماعية التي تعزز التواصل مع الآخرين. هذه الألعاب تتيح للاعبين إمكانية التحكم في شخصياتهم المفضلة واستخدام مهاراتهم للفوز في التحديات المثيرة.

على الرغم من وجود العديد من ألعاب الأندرويد المجانية، إلا أن هناك عددًا قليلاً منها يتمتع بشعبية كبيرة ويرغب اللاعبون في تجربتها. في المقال التالي، سنستعرض قائمة بأفضل 10 ألعاب مجانية للأندرويد والايفون المتاحة حاليًا، مما يساعدك على اختيار اللعبة المثالية التي تناسب ذوقك وتفضيلاتك.

اجمل العاب الاندرويد

اجمل العاب الاندرويد هي واحدة من أكثر وسائل التسلية شعبية في العالم اليوم. فهي توفر تجربة ممتعة ومثيرة للمستخدمين، حيث يمكنهم تنزيل العديد من الألعاب المجانية على أجهزتهم الذكية. تعد ألعاب الأندرويد متنوعة ومليئة بالتحديات المثيرة والرسومات الجذابة. يمكنك الاستمتاع بألعاب القتال الشهيرة، أو تجربة ألعاب المغامرات الشيقة، أو حتى الاسترخاء مع ألعاب الذكاء التي تطلب التفكير والمنطق. بفضل التكنولوجيا المتقدمة، يمكنك أيضًا اللعب مع أصدقائك من خلال توصيل الألعاب بالشبكة الاجتماعية. بالإضافة إلى ذلك، يمكن للعاب الأندرويد أن تساعد في تنمية المهارات وتحفيز الإبداع والتفكير الاستراتيجي لدى اللاعبين. مع تشكيلة متنوعة من الألعاب المجانية المتاحة، يمكن للجميع الاستمتاع بتجربة اللعب المثيرة على أجهزتهم الذكية.

 

اللعبة الاولي : Metal Revolution‏ .

صورة لقطة الشاشة

اسم اللعبة Metal Revolution
نوع اللعبة العاب حروب
حجم اللعبة 820 ميجا
الشركة المطورة للعبة YOUZU(SINGAPORE)PTE.LTD.
الاصدار الرسمي للعبة من متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيل اندرويد 4.3 او اعلي
التقييم علي متجر جوجل بلاي غير متوفر
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاي غير متوفر

اللعبة الاولي التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم هي لعبة Metal Revolution والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الحروب الموجودة علي متجر جوجل بلاي حيث ان هذه اللعبة من انتاج وتطوير شركة YOUZU(SINGAPORE)PTE.LTD ونقدمها لكم بحجم 820 ميجا من خلال مقال اليوم تحميل افضل العاب المغامرات للاندرويد والايفون .

لعبة Metal revolution هي لعبة من العاب القتال واللعبة دى غير باقى الالعاب لانك مش هتهاجم فيها وحوش ولا اشخاص اللعبة دى هتهاجم فيها روبوتات وانت فيها الى بتختار اللاعب المميز بالنسبة ليك وتلعب بية .

وطبعا من خلال اللعب لما بتفوز بتكسب عملات معدنية بتشترى بيها اللاعب الى انت محتاجة او انك تضيف لية مميزات بالعملات دى واللعبة دى ممكن تلعبها مع اصدقائك .

وفى مهام يومية لازم تعملها علشان تكسب العملات الى هتطور بيها الشخصية بتاعك
واللعبة دى بتتميز انك وانت بتلعب تكلم الفريق فى دردشة مباشرة وان الى انت بتلعب ضدهم ايضا ناس حقيقيين لكن في مشكلة بسيطة ان اللعبة مافيش منها اصدار جلوبال وبالتالي مش هتكون متوفرة في دول كتير ومن ضمنها مثلا مصر واكيد غالبية الدول العربية لكن هوفر ليك يا صديقي رابط تحميل خارجي .


اللعبة الثانية : Ice cream 4 Rods Factory .

صورة لقطة الشاشة

اسم اللعبة Ice cream 4 Rods Factory
نوع اللعبة العاب حروب
حجم اللعبة 128ميجا
الشركة المطورة للعبة Keplerians Horror Games
الاصدار الرسمي للعبة من متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيل اندرويد 4.4 او اعلي
التقييم علي متجر جوجل بلاي 4.4
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاي اكثر من 5 مليون عملية تحميل

اللعبة الثانية التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم هي لعبة Ice cream 4 Rods Factory والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الحروب الموجودة علي متجر جوجل بلاي واب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد وهي من انتاج وتطوير شركة Keplerians Horror Games ونقدمها لكم بحجم 128 ميجا من خلال مقال اليوم تحميل افضل العاب المغامرات للاندرويد والايفون .

لعبة Ice cream 4 Rods Factory من اجمل العاب الرعب متوفر فيها اللعب عن طريق منظور شخص اول وبتلعب فيها بشخصية اسمها تشارلى الى هى مبتعرفش الخوف والى هى انقذت اصدقائها التلاتة قبل كدة من صانع الايس كريم الشرير لكن رجع خطفهم مرة تانية وهنا لازم تدخل المصنع وتدور عليهم ولازم تحررهم بسرعة .

ومن هنا بقي بتبدء احداث او قصة اللعبة الفعلية بمحاولة انقاذ اصدقائك التلاتة مرة من رود اللي هو صناع الايس كريم الشرير لكن هتواجهك بعض المشاكل واالصعوبات زي مساعدين رود او حراس المصنع نفسه فلازم تكون سريع البديهة عشان تقدر تهرب منهم بسرعة وتوصل لاصدقائك وتحررهم كمان هيقابلك بعض الالغاز اللي لو قدرت انك تحلها هتخرج اصدقائك من الاقفاص المحبوسن فيها .

اللعبة دى ممتعة للاشخاص الى بيحبو العاب الرعب لانك هتقابل اشباح و حتى الموسيقى و كل حاجة فيها مرعبة والشركة المتجة للعبة بتفتخر انها انشات الموسيقي الخاصة باللعبة دي بشكل حصري وخصيصا للعبة فلو انت من الاشخاص اللي بيحبوا يندمجوا في اجواء الرعب انصحك بلبس سماعتك عشان تكون عايش في مود اللعبة .


اللعبة الثالثة : Lilulu .صورة لقطة الشاشة

 

اسم اللعبة Lilulu
نوع اللعبة العاب الغاز
حجم اللعبة 178 ميجا
الشركة المطورة للعبة Simplist Limited
الاصدار الرسمي للعبة من متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيل اندرويد 4.1 او اعلي
التقييم علي متجر جوجل بلاي غير متوفر
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاي غير متوفر

اللعبة الثالثة التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم هي لعبة Lilulu والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الالغاز الموجودة علي متجر جوجل بلاي واب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد وهي من انتاج وتطوير شركة Simplist Limited ونقدمها لكم بحجم 178ميجا من خلال مقال اليوم تحميل افضل العاب المغامرات للاندرويد والايفون .

لعبة Lilulu هى لعبة من العاب الالغاز والمطاردات واللعبة بتدور احداثها حول فتاة بيتم مطاردتها داخل متاهة خيالية وهتكون فى المتاهة دى بنت صغيرة ذكية جدا وغامضة وهتحاول تهرب منك فحاول الامساك بها من خلال استخدام الاثاث زي السرير مثلا .

فبالتالي احنا كدة تقريبا فهمنا قصة اللعبة الي عبارة عن محاولة الامساك بالفتاة الصغيرة واللي بتحاول تهرب منك كل متقرب منها لمكان تاني جديد وده اللي ممكن يخليك تتضايق شوية من اللعبة لكن اللعبة فعلا ممتعة وتقدر تخلي مثلا اخوك الصغير او ابنك يلعبها لتنمية مهاراته وزيادة سرعة تفكيره لكن اللي مش حلو في اللعبة دي انها مدفوعة مقابل 70 جنيه او 5 دولار ولكن هنوفر لها رابط تحميل .


اللعبة الرابعة : Star stable online

اسم اللعبة Star stable online
نوع اللعبة العاب خيول
حجم اللعبة 2 جيجا
الشركة المطورة للعبة Star Stable Entertainment AB
الاصدار الرسمي للعبة من اب ستور
متطلبات التشغيل ios 13 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي 4.0
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاي غير متوفر

تحميل افضل العاب الاندرويد 2021 – افضل العاب الاندرويد والايفون

اللعبة الاولي التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم هي لعبة Star stable online والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الخيول الموجودة علي اب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون فقط وهي من انتاج وتطوير شركة Star Stable Entertainment AB ونقدمها لكم بحجم 178ميجا من خلال مقال اليوم تحميل افضل العاب الاندرويد 2021 – افضل العاب الاندرويد والايفون .

لعبة Star stable online واحدة من اجمل العاب الخيل اللي ممكن تلعبها علي موبايلك لكن للاسف اللعبة متوفرة بس لاجهزة الايفون وغير متاحة للاندرويد بس الجميل بقي والمميز في اللعبة دي انها من الالعاب الاونلاين اللي تقدر تقابل فيها اشخاص حقيقين وتتنافس معاهم .

كمان تقدر تدعو اصدقائك وتلعبوا مع بعض اما بقي اللعبة نفسها فبتقدر من خلالها انشاء الشخصية الخاصة بيك وتجهز الخيول اللي هتلعب بيها المهمات او التحديات اللي هتواجهك في اللعبة او حتي التنافس ضد اصدقائك او الاعبين حقيقين من الموجودين في اللعبة كمان اللعبة زي منتا شايف كدة الجيرافيك بتاعها مميز جدا فلو انت واحد من عشاق الخيل وبتدور علي لعبة خيل فانا متاكد ان اللعبة دي هتكون اختيارك الاول .

اللعبة الخامسة : Huntdown

صورة لقطة الشاشة

اسم اللعبة Huntdown
نوع اللعبة العاب قتال
حجم اللعبة 398 ميجا
الشركة المطورة للعبة Coffee Stain Publishing
الاصدار الرسمي للعبة من متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيل اندرويد 4.4 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي 4.5
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاي اكثر من 50 الف عملية تحميل

اللعبة الثانية التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم هي لعبة Huntdown والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب القتال الموجودة علي متجر جوجل بلاي و اب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد وهي من انتاج وتطوير شركةCoffee Stain Publishing ونقدمها لكم بحجم 398 ميجا من خلال مقال اليوم تحميل افضل العاب الاندرويد 2021 – افضل العاب الاندرويد والايفون .

لعبة Huntdown ودي بقي حاجة كدة من الالعاب الكلاسيكية التو دي 2D بتاعة زمان فكرتني بالعاب الاتاري القديمة زي كونترا 1 و 2 فتخيل بقي لعبة بنفس الفكرة مع امكانيات التطور التقني الموجودة حاليا .. اللعبة فكرتها قريبة بالعاب كلاسيكية كتير زي كونتار مثلا او ميتال سلج لعبة البلايستيشن ون واللي كانت مشهورة باسم حرب الخليج .

اما قصة اللعبة فهي عبارة عن ضد خصوم مختلفين متقسمين علي عدة مراحل في نهاية كل مرحلة بتقابل وحش اسطوري مختلف عن اللي قبله باستخدام اقوي الاسلحة الرشاشة او القذائف او حتي سلاح السكينة الطائة اللي بترميه علي الخصم يقتله ويرجعلك مرة تانية مجاني فلو انت يا صديقي من محبين العاب الحروب ثنائية الابعاد فاكيد مش هتلاقي لعبة احسن من دي .

اللعبة السادسة : Ultimate truck simulator

Screenshot image

اسم اللعبة Ultimate truck simulator
نوع اللعبة العاب محاكاة
حجم اللعبة 148 ميجا
الشركة المطورة للعبة Coffee Stain Publishing
الاصدار الرسمي للعبة من متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيل اندرويد 5.0 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي 4.0
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاي اكثر من 500 الف عملية تحميل

اللعبة الثالثة التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم هي لعبة Ultimate truck simulator والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب المحاكاة الموجودة علي متجر جوجل بلاي وهي من انتاج وتطوير شركة Sir Studios ونقدمها لكم بحجم 148 ميجا من خلال مقال اليوم تحميل افضل العاب الاندرويد 2021 – افضل العاب الاندرويد والايفون .

لعبة Ultimate truck simulator لعبة من العاب محاكاة قيادة السيارات وهي من العاب العالم المتفوح اللي متوفر فيها واحدة من اكبر الخرائط والي هتحس من حجمها الكبير ان هي بلا نهاية واللي هتقدر من خلالها اخنبار مهاراتك في القيادة لانك هتتنقل من المدن الي الصحاري وغيرها من الاماكن الصعبة اللي هترفع من مستواك في القيادة .

الغريب بقي ان حجم اللعبة صغير جدا 148 ميجا فقط لكن فيها رسومات جميلة جدا ومميزة سواء للبيئة المحيطة بيك من صحراء او مدن او حتي السيارات نفسها سواء من الداخل او من الخارج وبتقدملك تجربة مميزة جدا للعبة محاكاة سيارات ثري دي 3D .


اللعبة السابعه : Gold & goblins .

صورة لقطة الشاشة

اسم اللعبة Gold & goblins
نوع اللعبة العاب الغاز
حجم اللعبة 98 ميجا
الشركة المطورة للعبة AppQuantum
الاصدار الرسمي للعبة من متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيل اندرويد 5.0 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي 4.2
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاي اكثر من 5 مليون عملية تحميل
تنزيل افضل العاب الاندرويد 2021 – افضل العاب الاندرويد والايفون .

اللعبة الاولي التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم هي لعبة Gold & goblins والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الالغاز الموجودة علي متجر جوجل بلاي واب ستور حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد وهي من انتاج وتطوير شركة AppQuantum ونقدمها لكم بحجم 98 ميجا من خلال مقال اليوم تنزيل افضل العاب الاندرويد 2021 – افضل العاب الاندرويد والايفون .

لعبة Gold and Goblins هي من واحدة العاب البحث عن الكنوز والي قصتها عبارة عن التنقيب في المناجم للبحث عن الأحجار الكريمة والصخور والمعادن الذهبية .. ان نسيت اقولك انك هتستخدم العفاريت في التنقيب وده طبعا سبب تسمية اللعبة جلود اند جوبلنز واللي ترجمتها الدهب والعفاريت وده لانك هتستخدم العفاريت في التنقيب .

وطبعا تقدر انك تدمج عفريتين في بعض من خلال استراتيجية الدمج وده هيسرع من عملية التنقيب علي الذهب وكمان هيساعدك في فتح ممرات جديدة تساعدك في الوصول الي مناجم اضافية لزيادة دخلك من الذهب والاحجار الكريمة .

اللعبة الثامنة : The origin mission.

اسم اللعبة The origin mission
نوع اللعبة العاب حروب
حجم اللعبة 1.04 جيجا
الشركة المطورة للعبة D.D.D Studio
الاصدار الرسمي للعبة من تاب تاب
متطلبات التشغيل اندرويد 5.0 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي غير متوفر
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاي غير متوفر
تنزيل افضل العاب الاندرويد 2021 – افضل العاب الاندرويد والايفون .

اللعبة الثانية التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم هي لعبة The origin mission والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الالغاز الموجودة علي متجر تاب تاب وهي من انتاج وتطوير شركة D.D.D Studio ونقدمها لكم بحجم 1.04جيجا من خلال مقال اليوم تنزيل افضل العاب الاندرويد 2021 – افضل العاب الاندرويد والايفون .

لعبة The origin mission ودي بقي نقدر نقول عليها ان ده الاصدار الخاص بلعبة كونتر سترايك الخاص بالموبايلات في تطابق غير عادي بين اللعبتين حرفيا كانك بتلعب كونتر سترايك .

صحيح هتلاحظ بعض الاختلافات البسيطة لكن التشابه او التطابق هو اللي هيلفت انتباهك يعني مثلا نظام الاسلحة نسخة طبق الاصل من الموجود في كونتر سترايك الاسلحة الرشاشة والمسدسات حتي السكينة لا كمان خد الكبيرة بقي الخريطة الشهير de-dust2 موجودة في اللعبة دي كمان واكمالا للتطابق بين اللعبتين فاللعبة تقدر تلعبها من منظر الشخص الاول فقط .

كمان من الحاجات الملفتة ان اللعبة باصدار الاندرويد اتحذفت من متجر جوجل بلاي معرفش هل ممكن مثلا تكون الشركة المنتجة لكونتر سترايك قدمت شكوي مثلا عن سرقة فكرة اللعبة فتم حذفها او ايه السبب مش عارف بصراحة لكن عموما احنا هنوفر رابط خارجي لتحميل اللعبة للاندرويد اما الايفون فاللعبة مازالت موجودة علي اب ستور .

اللعبة التاسعة : Bike Baron 2 .

Bike Baron 2 on Steam

اسم اللعبة Bike Baron 2
نوع اللعبة العاب مغامرات
حجم اللعبة 535 ميجا
الشركة المطورة للعبة Cornfox & Brothers Ltd.
الاصدار الرسمي للعبة من تاب تاب
متطلبات التشغيل ios 14 او احدث
التقييم علي متجر اب ستور 3.8
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاي غير متوفر

اللعبة الثالثة التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم هي لعبة Bike Baron 2 والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب المغامرات الموجودة علي متجر اب ستور وهي من انتاج وتطوير شركة Cornfox & Brothers Ltd. ونقدمها لكم بحجم 535 ميجا من خلال مقال اليوم تنزيل افضل العاب الاندرويد 2021 – افضل العاب الاندرويد والايفون .

لعبة Bike Baron 2 دي بقي من اجمل العاب الموتسيكلات لكن للاسف اللعبة متوفرة فقط للايفون ومش متوفرة للاندرويد وخليني بقي اكلمك عن الحماس والاثارة الرهيبة الموجودة في اللعبة دي زي منتا شايف كدة اللعبة بتديك تجربة قيادة الموتسكيل علي مسارات او طريق مليانة بالافخاخ ومصممة بشكل يخلي المرور منها صعب جدا ومحتاج لسرعة تفكير وحسن تصرف عشان تتخطاها .

وكمان فيها شوية فيزيائية كدة بتخليها اقرب للواقع وهي في الجزئية دي شبهية جدا للعبة hill climb racing لكن اللي مش كويس في اللعبة دي حاجتين هو انها مش متوفرة للاندرويد والحاجة التانية انها من الالعاب المدفوعة واللي هتضطر انك تشتريها لو حابب تجربها .

اللعبة العاشرة : Final fantasy 7 the first soldier .

اسم اللعبة Final fantasy 7 the first soldier
نوع اللعبة العاب مغامرات
حجم اللعبة 1.04 جيجا
الشركة المطورة للعبة SQUARE ENIX Co.,Ltd.
الاصدار الرسمي للعبة من تاب تاب
متطلبات التشغيل اندرويد 4.0 او احدث
التقييم علي متجر اب ستور تسجيل مسبق
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاي تسجيل مسبق

اللعبة الرابعة التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم هي لعبة Final fantasy 7 the first soldier والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب المغامرات وهي من انتاج وتطوير شركة SQUARE ENIX Co.,Ltd. ونقدمها لكم بحجم 1.04 جيجا من خلال مقال اليوم تنزيل افضل العاب الاندرويد 2021 – افضل العاب الاندرويد والايفون .

لعبة Final fantasy 7 the first soldier من اجمل العاب الحروب اللي للاسف غير متوفرة علي المتاجر المشهورة زي مثلا تاب تاب او جوجل بلاي وكانت نزلت كدة لفترة محدودة كنسخة تجريبة واتحذفت تاني لكن مازال موجود منها بعض النسخ علي المتاجر الغير مشهورة زي apkmiror مثلا وكام متجر تاني وده بيدينا فرصة كويسة اننا نجرب اللعبة ونفهم قصتها ونتكلم عنها شوية .

مبدئيا كدة اللعبة من العاب الباتل رويال الشبيهة بفكرة لعبة ببجي موبايل وفري فاير وغيرهم واللي هي انك تفضل اخر واحدة من بين المشاركين عشان تكون الفايز بصرف النظر عن عدد الكيلات اللي بتعملها هنا بقي في اللعبة تقدر تستخدم مسدسات واسلحة رشاشة وبنادق قنص كمان هتلاحظ وجود بعض العناصر السحرية في اللعبة وده هيخليك تستخدم النار أو الجليد أو البرق السحري في قتال اعدائك ولغاية دلوقتي مافيش اي موعد محدد لاطلاق اللعبة بشكل رسمي علي المتاجر المعروفة زي جوجل بلاي او اب ستور .


اللعبة الحادية عشر : Granny 3 .

صورة لقطة الشاشة

اسم اللعبة Granny 3
نوع اللعبة العاب رعب
حجم اللعبة 60 ميجا
الشركة المطورة للعبة DVloper
الاصدار الرسمي للعبة من متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيل اندرويد 4.0 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي 4.5
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاي اكثر من 10 مليون عملية تحميل
تحميل افضل 10 العاب جديدة للاندرويد والايفون (اونلاين - اوفلاين) .

اللعبة الحادية عشر التي نقدمها لكم من خلال مقال اليوم هي لعبة Granny 3 والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الرعب الموجودة علي متجر اب ستور وجوجل بلاي حيث ان هذه اللعبة متوفرة لهواتف الايفون والاندرويد وهي من انتاج وتطوير شركة DVloper ونقدمها لكم بحجم 60 ميجا من خلال مقال اليوم تحميل افضل 10 العاب جديدة للاندرويد والايفون (اونلاين – اوفلاين) .

لعبة Granny 3 ودي بقي من العاب الرعب وهي الجزء التالت من سلسلة العاب الرعب الشهيرة جراني واللي احداثهم هما التلاتة متشابهين وهما نفس الفكرة تقريبا وهي محاولة هروبك من متزل جدتك الشريرة لكن الجديد هنا في الجزء التالت هي وجود جدك الشرير هو كمان بجوار جدتك.

وده الي حد ما هيخلي الاصدار التالت اصعب شويتين تلاتة وده لان جدك هنا مبيهزرش وماشي بالبندقية بتاعته ومبدئه في الحياة اللي هلمحه همرجحه فحاول تهرب منه بسرعة قبل ميوصلك وطبعا نفس الكلام علي جدتك اللي ماسكة مضرب البيسبول من الموسم الاول للعبة وبتدور عليك عشان تجربه عليك اللعبة فيها شوية رعب كدة مع ارتفاع مفاجئ لصوت الصرخات او الموسيقي فاعمل حسابك وانت بتلعب تبعد عنك العيال الصغيرة او بمعني اصح لو انت بتخاف من العاب الرعب بلاش تجربها .


ميزات ومواصفات الألعاب

تتمتع ألعاب الأندرويد بعدة ميزات ومواصفات تجعلها جذابة للمستخدمين. تتميز هذه الألعاب بواجهات مستخدم سهلة التعامل ومرئيات مدهشة ، مثل الرسومات ثلاثية الأبعاد والتأثيرات الصوتية عالية الجودة. يمكن للاعبين اختيار الشخصيات وتجهيزها بالأسلحة والمهارات المختلفة ، مما يزيد من تجربة اللعب. تحتوي الألعاب أيضًا على أنماط لعب متنوعة مثل القصة الخطية والمهام الجماعية والتحديات التنافسية. هذه الميزات تسمح للاعبين بالاستمتاع بتجربة مثيرة ومتنوعة. بالإضافة إلى ذلك ، يمكن للاعبين تخصيص إعدادات اللعبة والضبط الموجودة في الألعاب لتلاءم تفضيلاتهم الشخصية. تلك الميزات والمواصفات تضمن تجربة لعب ممتعة ومذهلة للمستخدمين.

العاب الأكشن والمغامرات

تتميز العاب الأكشن والمغامرات بالإثارة والتشويق، حيث يمكن للاعبين الاستمتاع بتجربة حماسية ومليئة بالمغامرات المثيرة. تضم هذه الألعاب مجموعة واسعة من التحديات والمهام، حيث يجب على اللاعبين مواجهة الأعداء وتجاوز العراقيل للوصول إلى الهدف المطلوب. تقدم هذه الألعاب عوالم استثنائية وشخصيات مثيرة، بالإضافة إلى رسومات عالية الدقة وتأثيرات صوتية جذابة، مما يجعل اللاعب يعيش تجربة واقعية ومثيرة. بالإضافة إلى ذلك، تتيح العاب الأكشن والمغامرات للاعبين فرصة تطوير مهاراتهم في التخطيط والتفكير الاستراتيجي وحل المشاكل بسرعة وذكاء. ببساطة، إنها ألعاب توفر تجربة مليئة بالمتعة والإثارة لجميع عشاق اللعب.

تعليقات (0)

إغلاق
انضم الى قناه التلجرام
اشترك معنا نعم لا